God fortsättning alla kämpar!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En liten fråga bara :oops: Brukar ni köpa julklappar till "era" barns Biosar? Vår lilla har tillbringat hela julhelgen hos mamma. Kom hem nu i dag, annandagen. Då kommer frågan/påståendet " köper ni inga paket till oss från ....(barnets namn)? Äh, jag trodde det var barnet vi hade hand om, som givetvis hade en hel hög när h-n kom hem :bounce: H-n fick också en resväska på hjul, innan h-n åkte, att ha vid besök hos mamma. Jag blev så paff så jag kom mej inte för att varken säga eller förklara, kände mej bara vääääldigt dum :oops: Eftersom det här är vår första, och enda placering är jag lite nyfiken på om det är vi eller mamman som gjort "fel" :? Ni kloka därute kanske kan ge svar på min fråga :bow
Kram//ilm

Det har helt berott på åldern på barnet.
De små har gett bort något de har gjort i skolan eller på dagis.
När de varit större och DE HAR VELAT har vi köpt något mindre, inga dyra saker.
Foton har varit uppskattade saker, en fin ram till kanske.

Men det har INTE varit självklart!

Hej!

Vi har låtit barnen göra något till sina biosläktingar. Alltså inget dyrt utan det är tanken som räknas och en liten sak som de själv har gjort ger de gärna bort och känner sig stolta över.

Tre

Tack för er inlägg. Vår lilla har pysslat och grejat till mamman flera veckor innan jul :claphappy: Kort kommer inom kort från skolan, så det känns som det är helt ok att inte handla saker till mamma. Vi lägger ju hellre pengarna på barnet. Det behöver h-n efter alla år nästan helt utan julklappar :bounce: I långa loppet vet vi ju att allt handlar om "mej", dvs. mamman, barnet kommer alltid i andra hand för mor :twomad: Jag kan inte för mitt liv fatta hur nån kan vara så himla egoistisk och inte hitta ett enda fel på sig själv, bara på alla andra andra :evil: Vi köper fel sorts kläder, fel leksaker, vi gör fel vid läggdags, vi läser inte tillräckligt med sagor etc. etc. Så TACK för att ni fått mej att inse att vi antagligen gjort som dom flesta av er "kollegor" :claphappy:
//ilm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp