Grattis på 9 årsdagen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag måste bara skriva.

Vi är stödfamilj till 2 barn. Den ena fyllde 9 år i helgen och ville komma till oss för att fira.
(mamman ringde och påpekade att h+n ville ha presenter) Visst hade vi ordnat med present.

Barnet hade även med en present från föräldrarna i ett kuvert. Det var lång tvekan och ett motstånd mot att öppna kuvertet....vilket vi reagerade över men trodde att h+n ville dra ut på spänningen. Till slut öppnades det.

H+N FICK EN MATKUPONG PÅ 50 KR

Då förstod vi....varför det drogs ut på öppnandet...det var nog inte första gången barnet blev besviken.

Vi hade en fin födelsedag hos oss och jag hoppas att den lill* kan minnas det iallafall.

Men f+n va det svider i mig.
 
Så förfärligt! Stackars stackars barn, men vilken tur att ni finns för dem här två barnen! SÅ mycket ni verkligen behövs OCH vilket fantastiskt arbete ni utför.
Jadu, mitt hjärta värker för dessa utsatta barn!
 
Ja Huvva!!!! :evil: Tänk vilka refrnaser en del barn får lov att ha!!!Tragiskt!!! :cry:
Jobbade en gång på en förskolan där vi lekte "Vi ska önska runt i ring" och en liten 5-åring önskade sig egna trosor!!!!Hon gick annars i mammas!!!! :?
 
EJE sa:
Ja Huvva!!!! :evil: Tänk vilka refrnaser en del barn får lov att ha!!!Tragiskt!!! :cry:
Jobbade en gång på en förskolan där vi lekte "Vi ska önska runt i ring" och en liten 5-åring önskade sig egna trosor!!!!Hon gick annars i mammas!!!! :?

Vet en liten som inte fick ha varken blöjor el "trosor/kalsonger" så blev ju inget blött fick jag till svar.

Blev tillsagd att inte kissa om vi satt på stol, bil o.s.v.
 
i just denna situation som stödfamilj är det svårt att samarbeta med soc. Jag ser ju att det är rent bedrövligt med barnens stövlar vantar underkläder. jag skulle önska att man kunde få uppdatera deras garderob till att åtminstone inte frysa. Nu har vi egna barn och visst finns det extra men det är ju inte meningen att de ska använda våra kläder........vad har de på sig när de kommer hem igen??

barnen slåss om de få kläder de har fått med hemmifrån...fast oftast står och går de i samma kläder.

Kan man be soc om att ha ett lager tröjor strumpor underbyxor till barnen hos oss???
Nån som vet?
 
Visst kan du be soc om kläder det vi alltid fått.(eller pengar till)
Det näst sista kontakt uppdraget vi hade gick soc in o såg till att bio mamman handlade
så det fanns kläder som alltid va hos oss, Finkläder myskläder ja you name it.
Sen köpte vi lite själva man vill ju att barnen ska flyta in i resten av familjen.
Lycka till :wink:
 
Åh så fruktansvärt en kupong,låter ju inte verkligt, det är under all kritik
Jag tycker biosen där SKA vara glad att hon ens fick träffa sin flicka när hon fyllde år,
Medans det finns bra biosar som inte ens får träffa sina barn när de fyller år.
Ja födelsedagar, påsk & jul, vet vi ju alla att de bra biosar & dess anhöriga & säker en del barn, ialf de barn som har bra förhållande till sina bios, mår väldigt dåligt när man inte får träffas vid dessa tillfällen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp