Gravid familjehemsmamma.........:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har just fått veta att jag är gravid, i 8:e veckan. Vi är jätteglada för detta då vi har försökt länge......MEN undran kommer såklart hur soc. /org. ställer sig till detta ! Vår nuvarande plac. ska med största sannolikhet flytta härifrån snart och vi vill gärna ställa oss till förfogande igen, till en ny plac. Eftersom det är så tidigt i grav. har vi inte ens berättat för våra närmsta ännu, och tänker inte göra det ännu på minst 1 mån. MÅSTE man berätta för soc. nu ?
Vi har inte tänkt oss ngn. uppväxtplac, utan snarare en kort alt. jour. Grav. borde inte vara något hinder sålänge vi inte tar emot en plac. som kräver att få vara yngst.
Jag är hemma hela dagarna pga. att vår på-väg-att-flytta-plac. har krävt det.
Nån som har ngn. erfarenhet av denna situation ?
 
Jag hade valt att inte berätta, du är ju så tidigt i graviditeten. Utnyttja ostället tiden till att ta emot och inskola en ny placering, ni kan ju själva ta ställning till om de "erbjudanden" ni får om placeringar kommer att passa in i er familj så som den ser ut efter nya barnets ankomst.

Grattis förresten till det glädjande beskedet om ett nytt litet liv i magen!!! :claphappy: :claphappy: :claphappy:
 
GRATTIS Kråkan!!! :claphappy:
Tänk vilka krumbukter livet ger en!!! :rollhappy:
Har följt alla era turer här och verkligen fått ruska på huvudet många gånger....även om jag inte direkt kommenterat så mycket! :oops:
Men nu verkar ni vara på väg åt rätt håll....eller? :banan: :banan: :banan:
Kör på.....Sök ni efter en ny placering och låt saker och ting bli som de blir......
Lycka till!!!!
 
Vad roligt för er.. Grattis!

Jag håller med de andra - håll det för er själva och kör på med ny placering när det dyker upp en bra matchning.
 
Tack för allt stöd :bow
NÄR tycker ni att man ska avslöja nyheten då, om man kontaktar en ny kommun/ org. ? Det kommer ju synas tillslut :wink:
Och hur tror ni att det tas emot....? Som sagt, man kan ju undvika de allra svåraste plac. men hur populär blir man ?? Jättenervös faktiskt ! Vi vill så gärna ha både bebisen och placering :roll:
 
Jag skulle köra med öppna kort! :D
Om ni berättar hur ni tänker och känner så kan ni ju ta en placering som passar in.....Och vet soc så är det ju lättare för dom också!
Lycka till!
 
Hej!

Jag håller nog med EJE. Berätta det, det betyder inte att ni har mindre möjligheter att hjälpa rätt placering. Det kan också vara lättare för den som placerar om den vet att det kommer att finnas en bebis i huset inom snar framtid.

Lycka till med graviditeten och passa på och njut!!!!

Tre
 
Okej.....nu är jag förvirrad............ :roll:
Berätta direkt eller inte............. Har ju oavsett vilket, inte lust att berätta för soc. NU när jag bara är i 8:e veckan och vår egen familj inte ens vet... Har inte ens avslöjat för våra biosar.
Till saken hör den att vi blev tvungna att avbryta en grav. i 16:e veckan för ett år sedan, så det är väldigt känsligt.. :cry: DÄRFÖR vill vi vänta så länge vi bara kan, så vi vet att allt är okej.
Som sagt, väldigt förvirrad o velig nu.... :roll:
 
Kråkan.....Gör som det känns rätt för er!!......Vi har ju inte hela bilden vi som tycker både hit och dit.... :oops:
Rent generellt tycker jag att man ska vara öppen med allt som rör en placering.....MEN ni har ju skäl att vänta kan jag ju också tycka....Några veckor hit eller dig spelar väl ingen roll om ni själva verkligen känner efter innan....så det inte blir fel för det placerade barnet!
Lycka till!
 
Äh, strunta i att berätta, dom lär väl se det tids nog.
Var bara VÄLDIGT noga när/om ni accepterar ett uppdrag så att det kommer att funka (???) även med en liten.

Njut och lycka till!
 
Kråkan sa:
Okej.....nu är jag förvirrad............ :roll:
Berätta direkt eller inte............. Har ju oavsett vilket, inte lust att berätta för soc. NU när jag bara är i 8:e veckan och vår egen familj inte ens vet... Har inte ens avslöjat för våra biosar.
Till saken hör den att vi blev tvungna att avbryta en grav. i 16:e veckan för ett år sedan, så det är väldigt känsligt.. :cry: DÄRFÖR vill vi vänta så länge vi bara kan, så vi vet att allt är okej.
Som sagt, väldigt förvirrad o velig nu.... :roll:

GRATTIS :razz:
Du skrev ditt svar bäst själv. Gå på din känsla!!! den är oftast bäst.
8 veckan är så tidigt att ta beslut på...anser jag med och du har ju redan börjat känna efter när tid är inne för fler än familjen.
Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp