Grilltips

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Äntligen!
Grillat är gott, Diskussionerna just nu här hemma är , kolgrill eller gasolgrill:)) vi har både men är inte eniga om vad som är bäst??!
Någon nyhet på grillen??!
 
Jag tycker kolgrill ger den godaste smaken men min man vill ha gasolhrill Jag vill också ha tips inför grillsäsongen. Man behöver förnya sig lite annars kör man på med samma år ut och år in.
 
Kolgrill alla gånger :wink:
Tja vi grillar nog nästan alltid kycklingfilé och fläskfilé...
I bland om det är mycket barn med så gör jag grillspett med vanlig grillkorv som jag lindar bacon runt o grillar, det rukar vara uppskattat av alla barn.
Brukar alltid slänga på grönsaker och massa lök också det är så gott att grilla :claphappy:
 
Vi grillar både kycklinginnerfilé (dom är mindre, ibland trär jag dom på spett och strör sesamfrön på), ytterfilé, karré i massor (gillar det bäst då det är saftigast) och korv i alla dess former!
Mycket grönsaker, citronskivor och sparris var fjolårets favoriter, paprika och rödlök, majskolvar, ananasskivor........
Till gör vi varm potatissallad (som kall fast du använder varm potatis), bulgursallader, coscossallader, cocktailtomater, majs, bönsallader med avokado, tomatsallad med rödlök och balsamicovinäger.........

GUD, nu sitter jag ju och blir hungrig :oops: :angel
 
:rollhappy: honey fick ju med allt!

Lite grekisk kycklingfile:

Lägg fileerna i lite marinad av olivolja, pressad citron, salt och svartpeppar

Grilla och strö över oregano
Servera med grekisk sallad och tzatsiki

Basilika kyckling

Lägg ett-två blad basilika påkycklinglårfile
Vira om Bacon
Grilla
Tzatsiki tilldet och sallad
 
:D japp, tröttnar aldrig!

Ikväll grillade vi bankad fläskytterfile i lite honungsmarinad, tomater, färsk lök, champinjoner och sås på persilade och gräddfil!
Enkelt men sååå gott:)
På gasolgrill...

Carina
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp