- gris

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur mycket extra kan man begära i omkostnad när barnet inte äter griskött?
Fick en placering för någon månad sedan och har lägsta.
Har ett möte i slutet av aug för det gick ju absolut inte å skriva om omkostnaderna tidigare eftersom avtalet löper ut då...
Blir lite smått pisst eftersom det är så mycket som ska skrivas med i omkostnaderna och det är solklart att det ska höjas.
Räcker inte på långa vägar med lägsta. Har inte ens extra för mediciner :evil:
 
Ålder på ängeln?
Du ska ha högsta skl´s rekomendationer mediciner ska gå utöver så klart.
Får man lägsta så går man back, vad trött jag blir :evil:
 
vem blir inte trött :bounce:
Det är så mycket som är just extra med barnet då det handlar om omkostnader.
Att sätta bra arvode är inga problem men omkostnader fnys....
Och att det ska förhalas hela tiden DET gör mig redigt pisst.
Barnets kläder rymdes i en ica påse, fick 2000kr till å köpa kläder..jo men det räcker ju långt :evil: :evil:
Kollade på koll på pengarna och räknade, vi ligger 50kr lägre än rek. Då ska vi dessutom köpa läkemedel, nötkött och diverse artiklar som går till barnet..
Blir till att snåla då :bounce:
 
tja något jag oxå upptäckt då mat priserna dessutom skjutit i höjjden har visserligen högsta omk men ett paket kyckling grillkorv är ju mer än dubbelt så dyrt när vi andra grillar en flinta för 40 spänn o mättar fem kostar grisfria alternativet oftast mer. Lidl är bra o billigast när det gäller pålägg kan jag tipsa om men även kyckling frikadeller o en kyckling falukorv ofta har dom 30% rabatt på sådana saker o då fyller jag frysen jo dom har även en god kyckling burgare som jag ofta tar till när vi då tex grillar en flinta eller liknande men :angel: har då många åsikter om varför vi får kött o inte denne
 
ja maten är minsan inte billig...
Vi har liknande bekymmer att :angel: vill äta tex bacon och fläskfile.
i bland undrar man hur mycket religon ska få påverka barnen, men någon dag fyller dem 18 och får göra egna val. Tills dess får vi stötta och hitta på andra roliga alternativ.
Lidl har vi inte så långt ifrån oss, hur är kvaliten på maten där??
Har lixom dragit mig för å åka dit, förutfattade meningar tror jag det handlar om :angel
 
Lidl är som vilken affär som helst, mycket märken är dessutom svenska.
Men dom har oftast 2 kilo kycklingfile för 99:-
Nötfärs är oftast billigt :claphappy:
Sen har jag en favorit där i frysdisken som heter Bamigoräng.......kyckling, äggnudlar, grönsaker....bara lägga i stekpannan några minuter :claphappy:
Deras storpack med hamburgare (nöt) är helt ok.
Jag gillar Lidl :D
 
my79 sa:
ska ta mig dit och testhandla då :banan:
någon som har erfarenhet av Netto?

Kan bara hålla med.
Varken bättre eller sämre än andra affärer.
Men, nu är ju inte jag så kräsen...... :smirk:
Köper en del av kyckling/kalkonutbudet då jag har en "halvvegetarian" nära i familjen.
 
Jag handlar både på Netto och Lidl. Jag håller med om att de är som vilka affärer som helst. Har ibland ett lite roligare utbud. Man kan göra fynd. Netto har precis som Lidl ganska många svenska varor.

Tre
 
Tack för alla tips!!!
Tycker det kan vara svårt att hitta på vad man ska laga till :angel: . Man tröttnar ju rätt snabbt på kycklingkorv..
Har ni fler tips så dela gärna med er, allt är guld värt.
Det är när man får ett barn som inte äter griskött som man märker hur MYCKET gris man igentligen äter :razz:
Vi försöker äta fisk ett par ggr per vecka men :angel: har bestämt sig för att fisk är rena giftet :bounce:
Jaja vi får försöka å "gömma" fisken så ska det la slinka ner lite av den varan oxå!!!
Fiskgratäng behöver ju inte heta fisk gratäng utan helt enkelt gratäng....
 
Hej!
Prova med taimat. Det görs oftast på kyckling. Till det passar ju ris och wokade grönsaker.
Tre
 
my79 sa:
Tack för alla tips!!!
Tycker det kan vara svårt att hitta på vad man ska laga till :angel: . Man tröttnar ju rätt snabbt på kycklingkorv..
Har ni fler tips så dela gärna med er, allt är guld värt.
Det är när man får ett barn som inte äter griskött som man märker hur MYCKET gris man igentligen äter :razz:
Vi försöker äta fisk ett par ggr per vecka men :angel: har bestämt sig för att fisk är rena giftet :bounce:
Jaja vi får försöka å "gömma" fisken så ska det la slinka ner lite av den varan oxå!!!
Fiskgratäng behöver ju inte heta fisk gratäng utan helt enkelt gratäng....
Jag gissar att du har en :angel: med muslimsk bakgrund eller liknande så därför skulle jag tippsa dig om att höra med någon av invandrargrupperna i din närhet. I större städer brukar det ju även finnas affärer med den inriktningen. Nya matkulturer kan vara riktigt kul om man får rätt guidning.
Lycka till!
 
Jag brukar köpa pandalus eller vad det nu heter fileer.
Kör i matberedaren med kniven i en halv burk cremefrech 1 ägg ca 1dl ströbröd salt citronpeppar dill
gör biffar som du innan stekning vänder i lite ströbröd o vips så äter alla mina även fisk hatarna fisk :D
Detta gör jag även med fisken som fiskas upp gädda,aborre,gös ja allt som finns fast då ungsbakar jag fisken först sen tar jag o benar ut köttet o kör samma princip
 
hoppsan sa:
Jag brukar köpa pandalus eller vad det nu heter fileer.
Kör i matberedaren med kniven i en halv burk cremefrech 1 ägg ca 1dl ströbröd salt citronpeppar dill
gör biffar som du innan stekning vänder i lite ströbröd o vips så äter alla mina även fisk hatarna fisk :D
Detta gör jag även med fisken som fiskas upp gädda,aborre,gös ja allt som finns fast då ungsbakar jag fisken först sen tar jag o benar ut köttet o kör samma princip

Det där lät ju riktigt gott, ska försöka komma ihåg att prova det någon dag. Inte för att vi behöver gömma fisken, utan för att det lät gott.

/Hettiva
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp