Gryning AB

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns det några som har erfarenheter av Gryning när det gäller: hur svåra är deras placeringar, hur är deras personal är samt hur är ersättningen? Jag vet att deras familjehem är hemma heltid så det måste vara ganska bra betalt :banan: .
//Karin
 
Det enda jag känner till om Gryning är att vill ha erfarna familjehem. Oss ratade de innan de ens träffat oss pga att att vi saknade just detta. Men vi var välkomna att höra av oss om några år... så jag förutsätter att många av deras uppdrag är svåra.
 
Att man skulle vara erfarna som familjehem för att få placering via Gryning känner inte vi igen... Vi hade inte haft någon placering när vi tog kontakt med dem, de var hit på några besök & gjorde en kompl. utredning eftersom vi nyligen blivit godkända av vår hemkommun.. Vi fick förfrågan ett par ggr men kände att de uppdragen inte stämde till 100% ..Vi fick vår lill* från en annan kommun men nu när vi åter kände att vi kan stå redo tog vi kontakt med dem igen..

Skulle absolut "våga" jobba med dem.. Har fått ett mkt bra bemötande varje gång..
Lycka till!
 
vi fick vår placering genom gryning och vi tyckte de var jättebra.....men jag vet att de jobbar på olika sätt.....1. att de utrederer familjehem och sen förmedlar dem till kommunen och då "släpper" familjerna....2. att de har kontrakterade familjehem och då vill de ha erfarna hem och då skulle jag tro att det är lite mer krävande placeringar......det sa de till oss att det kunde man bli när man hade lite mer erfarenhet och det blev man inte som "nybörjare"
gryning är om jag fattat rätt, ett i botten, kommunägt icke vinstdrivande företag.
jag skulle absolut våga jobba med dem igen, blev väldigt trevligt och proffsigt bemött.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp