Håller mig borta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man får tydligen inte lufta sina tankar här som jag trodde . Kommer inte skriva nåt mer här på länge men gå in då o då och läsa. Påhoppen på mitt tidigare inlägg räcker ett tag framöver. Vem är det som vet vad som har hänt?? Vill tillägga att jag startar en ny tråd pga allt som står där o jag har inte ens läst alla svar för jag orkar inte med .
Hoppas ni som hoppade på mig aldrig gör fel o alltid vet vad som är rätt o aldrig "tänker lite för högt".
Lycka till!
 
jag hoppas att du kommer tillbaka när allt har lagt sig.

Vi är många här inne som inte behandlar folk som skit, sen finns det andra som tror att dom vet bäst. Jättetråkigt med sådana påhopp. Förstår att du inte vill läsa allt.....

Sköt om dig och familjen!
/Adal
 
Det är alltid svårt att i skrift verkligen förstå vad den andra EGENTLIGEN säger och menar :? .....Miner och gester är ju en viktig bit i det sociala samspelet.Och när man skriver finns ju inga miner och gester som visar HUR man ska tolka det man ser....Vissa övertolkar :x ......och lägger in betydelser som inte stämmer :oops: ,medan andra fattar precis HUR man menar.

Trist när det blir så här....och som tur är är det ovanligt här!Det finns ju Forum som har en otroligt bitsk ton......
Häng kvar....även om det känns svårt nu!
 
Vi finns kvar här. Tveka inte att komma tillbaka. Jag håller med om att tråden inte håll samma goda ton som forumet brukar bjuda på :littlesad

....Eller ge det en ny chans direkt :bounce:
 
Jag blev också väldigt förvånad. Har inte sett nått liknande här innan. Förstår att det känns tråkigt. Man får nog försöka ignorera de människor man inte mår bra av. Så är hela livet, även här. Jag tycker det är dumt om du backar. Var kvar, stå på dig. Blunda för vissa saker och välkomna andra saker :))
 
Tänkte inte svara men kan inte låta bli.

När en person i ett forum skriver (när man inte ser gester och dylikt) så är det väldigt svårt att se annat än det skrivna ordet.
Det finns vuxna människor som aldrig skulle utöva straff på en 3-4-åring pga städning. Jag ingår bland de personerna. Jag är en av dem som blir upprörd över att vuxna straffar 3-4-åringar speciellt placerade med ofta annat behov än kanske bio. Jag anser att jag har civilkurage och jag anser att de andra som också läste det skrivna ordet om straff har civilkurage. Vilket tyder på mod.

Vissa är emot straff andra inte. Detta är ett forum där det nalkas alla möjliga åsiker om våra lånebarn. Att de som är emot straff inte skulle få komma till tals och hänvisa till de som är ansvariga för barnets väl dvs socialtjänsten känns för mig anmärkningsvärt.
 
Bästa ABC-mamma.
Jag vet att du ville ha råd av oss andra, du fundera på hur vi andra skulle göra. Istället blev du felaktigt påhoppad. Jag förmodar att du i all välmenat vill föra fram en diskution. Givetvis så provar vi oss fram för att finna bästa lösningar på något. Jag har själv vid flera tillfäller bett om råd och förslag på hur jag skall gå vidare då det uppstår ett problem. Jag hoppas att vi kan göra detta i fortsättningen.
Om du fundera över något så är du välkommen att skriva ett pm till mig. Har varit familjehem sedan 94 och har stor erfarenhet av lite olika problem och situationer....
 
ABC-mamman sa:
Man får tydligen inte lufta sina tankar här som jag trodde . Kommer inte skriva nåt mer här på länge men gå in då o då och läsa. Påhoppen på mitt tidigare inlägg räcker ett tag framöver. Vem är det som vet vad som har hänt?? Vill tillägga att jag startar en ny tråd pga allt som står där o jag har inte ens läst alla svar för jag orkar inte med .
Hoppas ni som hoppade på mig aldrig gör fel o alltid vet vad som är rätt o aldrig "tänker lite för högt".
Lycka till!

Visst får man lufta sina tankar, det är ju det forumet är till för :claphappy:
Dock får man ju räkna med att få svar på sina frågor.
Både dom svar man vill ha och de man INTE vill ha..........................
Och svaren kan ju bara utgå ifrån det TS har skrivit, några andra omständigheter vet ju svararen inte om.
Sedan är det upp till var och en att välja att ta till sig eller inte.

Jag önskar dock dig/er fortsatt lycka till med er :angel:
 
Jomenvisst!!!Klart man får räkna med åsikter som går stick i stäv med vad man önskar.....Precis som jag skrev här ovanför så är det ju så svårt att tolka rätt.....och just därför blir det bättre om man alltid har i åtanke att nåt kan låta värre än det är!

Den som ställer en fråga är ju oftast frustrerad och då kan det ju låta drastiskt många gånger......Den som svarar kan ju ha det i åtanke och kanske vrida sitt svar mot lite positiva tips och gärna fråga....för ärlig ska man ju vara!Och den som får ett svar som gör för ont får väl ha det i åtanke att den som svarar kanske har tolkat frågan lite väl negativt.....och då får man svar utefter det....

Sen om nåt verkligen GÖR nåt tokigt mot ett barn så tror jag det är enklare att få vederbörande att inse att dom borde använda andra medel om man får ett svar som motiverar till ändring istället för påhopp som späder på frustrationen!

Om nån nu förstår vad jag menar..... :? :idea: :angel
 
Ludde sa:
Tänkte inte svara men kan inte låta bli.

När en person i ett forum skriver (när man inte ser gester och dylikt) så är det väldigt svårt att se annat än det skrivna ordet.
Det finns vuxna människor som aldrig skulle utöva straff på en 3-4-åring pga städning. Jag ingår bland de personerna. Jag är en av dem som blir upprörd över att vuxna straffar 3-4-åringar speciellt placerade med ofta annat behov än kanske bio. Jag anser att jag har civilkurage och jag anser att de andra som också läste det skrivna ordet om straff har civilkurage. Vilket tyder på mod.

Vissa är emot straff andra inte. Detta är ett forum där det nalkas alla möjliga åsiker om våra lånebarn. Att de som är emot straff inte skulle få komma till tals och hänvisa till de som är ansvariga för barnets väl dvs socialtjänsten känns för mig anmärkningsvärt.

Jag håller med men man kan välja en god ton oavsätt vad man vill framföra. Tråden i fråga saknade det bitvis och jag själv lät bli att läsa den vidare eftersom det kändes tråkigt med den nya erfarenheten här på vårt mysiga forum.

Kränkta människor samarbetar som bekant inte så vill man föra en givande diskussion, gäller det att bemöta med respekt. Även om åsikterna skiljer sig åt. Och först måste man ju fråga, ta reda på mera och sätta sig in i situationen helt innan man kan hjälpa. Om det nu var hjälpa man ville.

Så olika meningar i alla ära men respekten behöver inte tappas för det.

Jag ger alla en stor kram :angel:
 
Undrar just.....

Om det här hade varit en biologisk mamma/pappa som beskrev sin situation och vad hon/han använde för att få :angel: att fungera - hur hade den vidare diskussionen sett ut då? Vilka svar hade hon/han fått? Finns det en skillnad i hur vi familjehem bemöter andra familjehem - kontra hur vi skulle bemöta ett biologiskt hem....

Det tycker jag kan vara värt att ta sig en funderare på....
 
Fox sa:
Undrar just.....

Om det här hade varit en biologisk mamma/pappa som beskrev sin situation och vad hon/han använde för att få :angel: att fungera - hur hade den vidare diskussionen sett ut då? Vilka svar hade hon/han fått? Finns det en skillnad i hur vi familjehem bemöter andra familjehem - kontra hur vi skulle bemöta ett biologiskt hem....

Det tycker jag kan vara värt att ta sig en funderare på....

Gör nu inte detta till en höna av en fjäder....
ABC-mamman ställde en fråga till oss överiga familjehem.
Tycker att vi skall avsluta detta.
Att tala om bestraffninga mm så är vi inte bättre som dömmer ut denna familhemsmamman totalt.
 
Trasslade till det - hade skrivit ett låååångt inlägg.....

Jag trampade visst i klaveret :angel

Jag håller med Honey! Dessutom vill jag tillägga att Trådstartaren är ett utrett familjehem
som jag hoppas VET att dom gör ett bra jobb - det jag tyckte var intressant var att ta upp till diskussion om hur vi hade bemött en biologisk mamma/pappa som gjort något vi inte höll med om!!

Många av svaren var pedagogiska med en tydlig intention att hjälpa, visa vägen medan andra svar var lite annorlunda upplagda!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp