Hörde om jämkning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hörde av ett familjehem som varit i denna sväng MÅNGA år som sa att man kan begära skattejämkning?
Stämmer verkligen det?
Jag åkte på statlig skatt och fick rest på nästan 10.000 förra året så sedan dess har jag bett kommunerna dra 100 kr extra skatt varje månad. Det borde ju räcka åtminståne för att slippa kvarskatten :?
 
Hej om du fick 10000 tusen i kvarskatt förra året flyttade du omkostnaderna då från där dom står till A6 ( tror jag rutan heter ?

Låter otrolig med så mycket kvarskatt dock kommer man över 50000 totalt med arvode och inkomst så måste man hålla ögonen öppna då man skall skatta mycket högre.

Men om du har kvar skatt på 10000 trotts att du flyttat omk så måste du lägga 833.33 för att täcka upp för det ? Och då hamna + - 0 Eller tänker jag fel ? Omdu glömt att flytta omk då så kan du flytta dom i år på förra årets kontakta bara skatte kontoret ( jag missade detta första året som familjehem och fick göra det året efter inga problem alls )


Skorpan
 
Jag har sagt till att de ska dra 40 % istället för att slippa kvarskatt och det brukar bli bra. Har man ett annat jobb också och man kommer upp så man måste betsla statlig skatt också så blir det kvarskatt. Ett tips är att pensionsspara 12 000 per år gör det är avdragsgillt just för att få ner årsinkomsten. Brytgränsen för 2012 är 414 000.
Är det bara omkostnaderna ni drar av? Inga andra utlägg?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp