Har begärt en specifikation på omkostnaden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi ligger på lägsta omkostnad och jag anser att det inte räcker så jag har begärt en specifikation på omkostnadsdelen då den motsvarar vad en ensamstående med barn har med underhåll och barnbidrag.
Vi som familjehem har ju högre omkostnad än vad en ensamstående med barn i lägenhet har. Finns nån av er kloka människor som har bra argument för att få till en höjning?
 
Nu har vi haft möte och fick inte upp omkostnaden mer än vi får räkna in bensin till och från dagis och lite annat. Vårt soc går enbart på skls riktlinjer och de drar alltid av bb.
Påpekade att då får vi ta av arvodet och täcka upp när det inte räcker, då hade de inget bra svar. Skyllde på att vi godkänt detta när vi startade. Jovisst men då var man ny och hade inte räknat på allt !!
Då detta är en uppväxtplacering så är det take it or leave it och soc utnyttjar ju ens känslor...
 
det är inte klokt... vad har ni mer som kan läggas utanför?
Vi ska begära högre eller tillägg pga nytecknad försäkring och dessutom semesterpengar som vi har på vår stora :angel: som ligger utöver med 500 kr/månad så vi får se vad vår soc säger om detta.

Bensin har vi redan utanför
 
Dagiskostnaden ligger också utanför. Sen funderar vi vid större inköp av kläder att snacka innan med soc o skicka in kvitton på det. Så får de pröjsa . Nån del i hyra är inte att tänka på enl soc. Jag försökte påtala ökat vattenåtgång osv men man känner sig girig. Vill bara att rätt ska va rätt!!
 
Ha iaf i åtanke att få ut pengar till cykel o nys säng osv då barnet växer. O semester fick vi i år ut lite extra för- inte frågat efter det förr- men i år fick vi inträdet till Astid Lindgrens VÄrld (dyrt men värt pengarna ;) ) betalt, del av bensinpengarna o hotellnätterna betalat. Det gav ju faktiskt 2000 kronor av sammanlagt 6000 kr som hela resan kostade. Hade vi åkt utomlands hade soc betalat barnets resa o hotellkostnader. :bow Vi har ocså lägsta i utgångsläget, plus extra för barnets förskola, ridning o resor till o från umgänge plus km -ersättning vid de längre resorna till den placerade koomunen för möten.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp