Har ett misshandlat barn flyttat till bio från er?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, det pratas så mkt om hos mitt soc att eftersom mamman som blivit dömd för misshandel nu ska ha stora chanser att få hem sitt barn efter 5.5 års LVU då inget missbruk eller nu tydlig psykiska sjukdom inte syns. Bio köter jobb och övrigt barn sm är äldra. HAr ngn varit med om det????

I min tankevärld så är det konstigt om man nästan dödat sitt barn ska få tillbaka den faktiska vårdnaden om barnet- men kanske e det bara jag som tänker så...??? :? :? Barnet var baby då och är nu snart 6år....mamman kan fortfarande inte kännas vid det som varit. Vägrar prata om det... O så ska hon vara mogen att ta hand om barnet och enev tuff heminskolning..och barnets frågor vad som hände...

Man kan ju hoppas att det är kloka människor som sitter rätten....när det nu ska upp där... :? :littlesad

Hej!

Jag tror ju på att alla kan förbättra sig och har rätt till en andra chans. Men så tänker jag också så här, om du och/eller din man hade missahandlat något av era barn, hade ni fått lov att vara familjehem då fem år efter misshandeln???????
Jag tror inte det. Så för mig finns det ingen skillnad. Er :angel: kräver samma trygghet vart h*n än ska bo.

Lycka till

Tre

Jag tänker såhär.... Om barnet bott hos er i nästan 6 år ska det absolut inte behöva flytta. Barnet ska vara på det stället där det har sin trygget, sin familj...

Barnet var först på barnhem/utredningshem och sen i jourhem i 18 månader!!!!! Föra att soc är som de är och för att...ja, jag vet inte... det är mktsom är tokigt med det här...Liten har bott hos oss i 3 år och är tyvärr ej vårdnadsöverflyttad.... :littlesad . Var 2.5 år då h*n kom till oss, skadad både kroppsligt och själsligt.

Vår familj och släkt är den första familj och släkt barnet fått o har. Barnet känner inte sin biologiska släkt, inte ens syskonen alls eller speciellt bra- vissa har Liten ej träffat av olika skäl. Det är tydligt vilka barnet har knutit an till och är trygg hos... bioförälrarna har aldrig varit de som tagit hand om barnet.

Så många turer för denna Liten- som nu mamman frågat om h*n vill flytta till henne...hur mkt ska de behöva stå ut med??? Barnet har tdigare varit glatt obekymrad om sin situation, men nu, efter den frågan sover Liten sämre och har svårt att bajsa och visar på olika sätt att h*n mår dåligt i förskolan. Först förstod vi inte förändringen- men sen berättade mamman utan att förstå att det hon gjort är skadligt och gör barnet otryggt- så då föll pengen ner...förklaringen kom..åh, vad jag vill skydda detta barn från osäkerheten. :littlesad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp