Har man rätt att välja?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan!
Vi har ju ett litet pyre placerad här sedan i somras. Att det blev just h*n var väl för att allt stämde så bra med våran familj, åldrar på barnen os.v.. Allt kändes så rätt. Om vi skulle vilja ta emot en placering till längre fram kan man då tacka nej om man känner att det inte skulle bli bra i våran familj? Som t.ex funktionshinder. Nu jobbar jag med funktionshindrade och känner att det är ett såpass krävande jobb att jag inte skulle orka
på hemmaplan också.. Samtidigt känner jag att det känns fel att "välja" barn när det är behovet som styr. Och vad tycker soc. om man "tackar nej" till ett barn men kan ta emot ett annat? Som vanligt lite rörigt, men jag tror ni förstår ändå :razz:
Kramar Josse
 
Självklart har ni rätt att välja det som känns bäst för er familj.
Förhoppningsvis gör ni det klart för ev kommande uppdrag så ni inte ens får en förfrågan om ett barn som inte "fungerar".
Det är ju ni/vi som vet hur mycket tid, plats och ork som finns för ytterligare ett uppdrag.

Det handlar ju om att det ska bli så bra förutsättningar som möjligt för ALLA och att man ska orka.
Vi kan inte ta emot funktionshindrade barn p g a hur vårt boende ser ut.
Dessutom har vi själva gjort klart att vår äldste ska få förbli det samt inte ett barn av samma kön mellan våra bio (som är samma kön).
 
Vi har tackat nej till placeringar :?
När vi känt att inte Allt runt om har stämmt. Men soc har då tyckt att det är en styrka att kunnna tacka nej.
I stället för att det skiter sig i slutändan
Vi har själva en :angel: som Har flyttat från ett tidigare fam hem o sen har det inte stämt o den :angel:
Har lidigt mer av det än att inte kunnat bott med biologisk....kom till oss som 5 åring
Så magkänslan är viktig :roll:

Så kämpa på alla härliga "arbetskamrater"
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp