Har ni fått någon julklapp frn er kommun?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har ni fått någon julklapp, blomma eller kanske julbord av "eran" kommun?

Från kommun 1 som vi har en familjehemsplacering åt fick vi ett julkort....... :x

Från kommun 2 som vi arbetar som jourhem åt fick vi en blomstercheck på 100;- :smirk:

Från kommun 3 som vi arbetar som jourhem åt kom idag ett blombud med en vacker julgrupp :D :P
 
inget (ännu) men vi får så mycket brev/kort med uppskattande och värmande ord hela tiden. Ett kort med något fint skrivet blir det om jag får välja.
 
Vi fick en blomsterchek på 50 kr från den kommun vi håller på att utredas av. Snällt tyckte jag eftersom vi inte har något uppdrag från de ännu.
 
Vi har fått ett julkort från vår soc "tant"...& ett massutskick från chefen med tack för fint samarbete ( & lite allmän information..)

Vi hade inte väntat oss ett kort ens så vi e glada : )
 
Fick ett elektroniskt julkort massutskickat från den org. som vi har anmält vårt intresse till.
Jag tyckte DET var trevligt och personligt, jag hade ingen aning eller tanke på att man kunde förvänta sig något ytterligare.
 
Vi fick ett julkort IDAG från vår kommun. Handskrivet med en personlig hälsning till oss!

Tidigare kommun gjorde också lika dant.
 
Hej!
Vi fick från kommunnr1 ett opersonligt förtryggt julkort på posten idag.
Från kommun nr2 så har dom ringt och önska oss god jul och bad om ursäkt att dom hade glömt ge oss en julklapp :roll:


God Jul och Gott Nytt år alla.

mvh: Fia
 
Vi har aldrig fått någon julklapp av vår kommun, någon gång ett personligt julkort. I år har vi fått ett allmänt utskick med allmän information samt en julhälsning. Ett personligt julkort är det som värmer mest tycker jag.
 
För vår del har vi alltid fått julkort plus ett presentkort på 100-150kr på någon blomsterhandel från alla de kommuner som vi har haft pågående uppdrag ifrån.
God jul och Gott Nytt år!!

Karin
 
Från kommunen fick vi ett julkort.
Från vår org fick vi en julgrupp, barnen som är placerade via org fick varsina julklappar. De biologiska barnen samt övrig plac fick 2 st biobiljetter var - känns jättebra att ALLA barnen får ngt!

God Jul till er alla!!
 
Igår fick vi ett julkort på posten från den kommun som vi har anmält vårt intresse till.
Det kändes skönt, för det har varit väldigt tyst från den kommunen en längre tid. Då fick vi ju ett "kvitto" på att dem fortfarande är intresserade av oss! :D
 
Knappast..! Vi hade hoppats på att få skriva avtal med dem nu innan jul.., men det blev inget av med det, trots att hon sa att allt skulle vara klart. Nu är hon på julledigt till 2 januari. Barnet bor hos oss redan. Kom för 1.5 vecka sen.., akut!

Men från den organisation som vi brukar jobba för, fick vi alltid julklapp!
 
Vi har fått ett julkort från vårt socialkansli.

Däremot gav vi vår "soctant" en julgåva. En glögg o en speciell marmelad. Vart vädligt uppskattad. Hon blev väldigt förvånad o glad :)
 
Det är en helt underbar schest (stavas det så?), något som ju vilken normal person som helst skulle vilja göra. (Jag med, jag lovar!)
Vårt land kan ju ibland vara rätt så fyrkantigt som ni väl alla har känt på och bland annat så enligt svensk lagstiftning så får faktiskt tjänstemän inom den offentliga sektorn inte ta emot gåvor.

Det är tydliga lagar och riktlinjer TJM inom Offentlig Sektor har att gå efter. Jag blir faktiskt lite förvånad över om hon gjorde det. Jag vill verkligen inte lägga sordi över den fina stämningen, så förstå mig rätt! :smirk:
 
Från kommun 1 har vi alltid fått fina julklappar, i år ett set med fyra muggar fr Sthlm designhouse :). Och ALLTID julkort

Från kommun 2 får vi välja mellan medlemsavg i FR eller en blomstergrupp - vi väljer det senare eftersom vi varit medlemmar i FR länge och alltid betalat själva. Och givetvis får vi julkort!

Från kommun 3... vet vi inte än eftersom barnet ännu inte är placerat hos oss men dom ringde idag och önskade en god jul!

summan av kardemumman: jätteroligt med julklappar :D .

Förresten från den kommun vi avslutat med blev vi bjudna på middag och fick en present när vi jobbat åt dom i 10 år, sen när placeringen avslutades fick vi också en fin present

Vi är rätt nöjda/ C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp