Har nu fått våra lille

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Allt känns bara bra, vi håller på med inskolningen just nu, men till helgen skall :angel: sova hos oss en natt. Skall bli mysigt. Har lite frågor dock, som vanligt hi hi

1. Vi skall ha :angel: fredagar- måndagar varannan helg, om :angel: är sjuk den fredagen vi skall ha honom får jag ta ut vabbdag då?

2. Vi skall åka på semester i Sverige v. 30 är det för tidigt att ta med :angel: dit. Vi skall vara på ett ställe i 1vecka. Hyr en stuga nära havet. Mamman har sagt att det är ok, men man vill ju att allt skall kännas tryggt och bra. Vad hade ni gjort?

Tacksam för svar :D

Millbertina
 
Hej. Bio föräldrana kan föra över vabbdagar till någon annan vid behöv, så om inte dom tar ut denna vabbdag denna fredagen så är det väl inga problem att ni tar den ifall ni har den lille.
Ang semestervecka v 30 så är det svårt att råda. Det är väl helt upp till hur ni känner det om det inte kan bli för mycket i början för den lille. Beror väl på hur det fungera med övernattningarna fram tills dess....
Jag jag skulle nog avvakta och se hur det går första nätterna. För detta blir ju ny miljö igen om ni tar med er :angel: till stugan. Blir ny omgivning och nya människor runt omkring. Kan bli en dålig start.
Skynda långsamt är mitt råd. Har varit kontaktfamilj för barn i olika åldrar och min erfarenhet är att det är bäst att att börja på hemmaplan.....
 
Beroende på ålder kan det också gå bra!
Annan plats ja, men med samma personer.
Följ samma rutiner, ta med de kända sakerna os v

Bäst är att avvakta och se hur det går!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp