Har väntat länge nu....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag måste skriva av mig dettta. Det känns som om jag snart ger upp. Det är kanske inte meningen att jag skall få göra skillnad för något barn! :?

Vi hade en placering hos oss dec -06 till dec 07 som under ganska chockartade (även för soc) former flyttade hem igen. Sen dess har jag bara väntat. Jag äår hemma med våra barn så jag finns till hands hela tiden.

Vi är kontaktfamilj till en mindre *, men det är inte riktigt detsamma. Jag vill göra något!

Jag har kontakt med en stor kommun och någon mindre kommun men det händer ingenting. Är det för att vi inte kan ta emot tonåringar eller vad beror det på? Ni som har fullt upp med era placeringar, vem har ni kontaktat, kommuner eller org?

Hoppas någon vill svara :banan:

Tack för ditt svar.
Jag har haft kontakt med dem också. Det glömde jag bort när jag skrev. Vi var jätteintressanta sa de och de fick vår utredning. Men vi verkar bo för långt söderut. De flesta de söker hem till är längre norrut. Götaland, runt Stockholm o s v. Vi är skåningar.

ulrika70 sa:
Tack för ditt svar.
Jag har haft kontakt med dem också. Det glömde jag bort när jag skrev. Vi var jätteintressanta sa de och de fick vår utredning. Men vi verkar bo för långt söderut. De flesta de söker hem till är längre norrut. Götaland, runt Stockholm o s v. Vi är skåningar.

Mitt råd är att ni vänder er till alla kommuner runt om er, även en bit bort. Skicka mail, ring. Hoppas ni på så sätt får respons. Ofta kan man *snöa* in på ett par kommuner, men om inget händer tycker jag att man hör sig för runt om.

Vi fick vår placering i höstas, vill ha fler senare, och då tänker jag höra mig för till alla kommuner runt om utom storkommunen vi bor granne med.

Önskar er all lycka till.

Vi har också legat på Familjehemsguidens sida och upplevde att vi, mitt i Småland, OCKSÅ låg för långt söder ut.
Det tog nästan 2 år innan vi blev "matchade", då med två förfrågningar samtidigt.
Nu skall vi snart "ut där" igen då vi håller på att avsluta nuvarande uppdrag.

Hej du vi bor också i Skåne. Vi har vår placering genom VoB syd. Dom finns i kristianstad. Deras hemsida www.vob.se där finner du deras olika verksmheter. Gå in på Familjehems resursen. Han ni ska kontakta heter Roland Hall. Hoppas att ni får något snart. Mvh Ahmi

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp