Hej ifrån mig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har jag oxå blivit medlem efter att ha tjuvläst i ca 2 år :rollhappy:
Vi har varit familjehem i ca 1,5 år och har under hösten även blivit utredda för att kunna ta emot 2 jourisar oxå. Det känns som ett en helt ny värld öppnar upp sig för oss och jag slukar allt jag kommer över som har med familjehemsvård att göra.
Det ska bli jättekul att kunna ta en mer aktiv del av det här fantastiska forumet.
 
Önskar dig god läsning samt hoppas du skriver lite tillbaka vi behöver många vinklar för att få ny kraft.
Välkommen!!!!
Mikkeman.
 
Hej och ännu ett välkommen!

Lite nyfiken på dig/er också.
NI är alltså familjehem nu och ska bli jourhem också?
Låter tufft! Hur många barn har ni nu?
Ny utredning skrev du, hur skiljer sig den jämfört med Pride?
 
Tack för fint välkomnande :razz:
Lite mer om oss 2 biologiska barn 12 och 14år, 1 familjehemsplacerad i lågstadieåldern och nu en tonåring som är jourplacerad och så har vi en tom jourplats.
Utredningarna skiljer sig inte så mycket (Kälvesten eller vad den heter har vi gjort) men vår kommun som vi har vår familjehemsplacerade :angel: ifrån har inga egna jourfamiljer och därför har vi vänt oss till andra kommuner och org=nya utredningar.
Vår kommun är dock inte glad åt vårt beslut och gör allt för att vi inte ska kunna ta emot från andra :littlesad
 
Det är vanligt att kommunerna blir sura, dom tycker dom "äger" familjehemmet vissa skriver även in i kontraktet att dom måste tillfrågas.....
 
Välkommen :razz: från en annan nykomling :razz:

Vad trist med kommunens agerande!! borde ju vara i deras intresse att barn inte står och väntar?
 
Väkommen
Trist med er kommun men som sagt inte ovanligt . Bit ihop och konstatera , det är deras förlust eftersom ett sådant agerande gör att man upplever kommunen som dålig atmosfär och ser sig om efter annat .
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp