Hej på er alla

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är ny här på erat forum som verkligen verkar bra och håller god stämning. Vissa forum liknar mer en mobbing bank än kunskap... Är en man på 47 vi har kört vårt race i 20år och vill köra ca 10år till. Men det börjar bli tufft här ute så detta forum kommer nog bli viktigt för oss alla i framtiden.

Har just nu tre placerade varav en på väg ut med sina vingar han fått av oss i ca 17år (20år nu)
En 13åring ensamkommande och en 11årig svensk. Så vi har fritiden säkrad :banan:
Hoppas jag kan tillföra lika mycket som jag tar för mig....
Kram.
Mikkeman
 
Välkommen!!
Kul att vi blir fler härinne, råd och stöttning behöver vi alla ha :claphappy:
Det är ju ett "ensamt" jobb, kollegor har man inte alltid så det här forumet brukar vi kalla "grupphandlening" :angel

Vart i Sverige bor du? (behöver ju inte nämna vilken kommun)
 
Hej och välkommen hit!

Alltid kul med nya "grannar" oavsett vart man bor. Hoppas att du kommer att trivas med oss :razz:
 
Hej, och välkommen får väl jag säga också!
Intressant att höra att ni haft ett av era barn så länge som 17 år!
Fantastiskt, men det måste kännas när barnet flyttar ut.
Har själv 3 st som vi haft ett tag och vi börjar bli vana.
Får man fråga hur ni haft det med Soc under alla år, har kontakten varit bra hela tiden eller förändras den över tid? Alla har ju olika syn och erfarenheter av dem.
 
På frågan om hur soc varit genom åren. Den frågan kan lätt utveklas till en bok, som i allt det finns bra mäniskor och mindre bra likaså med kommunerna. Men en dålig kommun kan ändra sig radikalt om rätt personer anställs, det har jag upplevt vid två tillfällen. Det jag upplevt jobbigast är okunskapen och konflikträdsla många handläggare besitter. Vår :angel: som flyttar ut i dagarna som varit som en egen, där har man verkligen sett vad olika handläggare kan göra 17år är lång tid och det har passerat många genom åren. Men då :angel: har fyra diagnoser känner jag helt enkelt att ingen tillfört något som kan höjjas. Det är andra personer o krafter som hjälpt :angel: och oss och det har vi fått söka upp själva till 90%

Jag tror lösningen på många problem i familjhems yrket består i att man inte vågar stå på sig och inte vet lagar och parragrafer. Pluggar man in dessa kan man prata samma språk som en handläggare utan erfarenhet, då vänder man situvationen till resultatet man önskar utan att vedebörande känner sig överkörd av ett erfaret hem.
Någon frågade vart vi bor norra småland.
Det var även någon som frågade om det känns tufft när :angel: flyger ut vi har haft två innan som flygit ut på sina vingar men det hjälper inte ett skit man sitter ändå å gråter ligger sömnlös mm. Men det hör nog till navelsträngen är ju tjock.......Men mitt i allt känns det helt fantastiskt och man känner en stollthet över hur självständig :angel: har blivit på sitt alldeles egna sätt o vis
Kram
Mikkeman
 
Du skriver "Men en dålig kommun kan ändra sig radikalt om rätt personer anställs, det har jag upplevt vid två tillfällen."
Åh vad jag känner igen mig i det, vi hade en ängel i 15 år och det var verkligen upp o ner beroende på vilka socialsekreterare och chefer vi hade :claphappy: :claphappy:
 
Säger åxå hej och välkommen :razz:
Med så lång erfarenhet kommer du säkert att bidra med mycket kunskap :bow
Blir speciellt nyfiken på att kommun gått upp och ner i förändringar . Har mer erfarenhet av att ett inkört spår körs hela tiden och gud nåde den som försöker ändra detta oavsett vem det än är . Att utifrån påpeka att "ni gör fel här" är döfött . Jag har vid flera tillfällen fått ta till länsstyrelsen för att korrigera fel . :littlesad :x
Får en ny kommun reda på detta vid en eventuell placering så vill dom inte ta i en med tång ens . Blir kalla handen . 8)
Har du lyckats att få kommun att ändra sig till det bättre ? I så fall hur bar du dig åt ?
 
I vårt fall kastade vi in handuken och kontaktade deras politiker gav dom informationen som dom inte ville höra. Då vi hadde flera placeringar från samma kommun blev det slitigt o slirigt under ca ett år men sedan hände ganska mycket på en gång, chefsbyte mm. och ironiskt nog allt vi spådde slog in som en vulkan för dom. Alla har nog inte tagit lärdom men väldigt många och även vi. Nu mera slår vi larm o klämtar på stora klockan betydligt tidigare, sedan har vi kontrakterat oss med ett litet bolag i Kalmar vilka uppfyller våra högt ställda krav. I går var vi på utbildning och Lisbeth Pipping föreläste vilken kvinna tårarna ran o skratten kom i en salig blandning.

Vill här samtidigt tacka er alla för eran värme till motagande här på forumet. :love:
Mikkeman
 
Mikkeman sa:
I går var vi på utbildning och Lisbeth Pipping föreläste vilken kvinna tårarna ran o skratten kom i en salig blandning.

Där var sambon oxå han var mycket nöjd men själv fick jag vara hemma med :angel: , tur att jag har läst boken. :razz:

Välkommen hit.

/Lilla ja
 
Det år ni hade av turbulens innan det blev bra känner jag med er MIKKEMAN . Det är så synd :littlesad

ÅÅÅÅÅÅHH vad avundsjuk jag blir , Lisbeth Pipping , jag lyser grönt som ett trafikljus här kan jag tala om . Tur att man inte sitter i en bil i sta´n .

Så skönt du känner dig välkommen :claphappy:
Innan jag hittade detta forum hade jag inte ens kunnat drömma om att en så varm givande samling människor kunde finnas i ett och samma ställe där man får råd , kan dela roliga händelser , vara ledsen när det gäller :angel: .
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp