Hem igen efter 3 1/2 år

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vår :angel: bio har bett att få hem sina barn.Bio passar på varje gång handläggarna bytts och tyvärr är det vår tredje.
Vi har inte varit oroliga förut då vi haft väldigt starka handläggare som peppat oss och sagt att chansen är minimal att bio skulle få hem o skulle de det, så kommer de att hämta barnen igen.
Vår nya handläggare är helt annorlunda, tycker bio måste få en chans.Måste få prova ,hur ska vi annars veta att denne inte klarar det.
Om det går åt skogen... ja då får vi hoppas att någon anmäler det . ( de har alltså inte ens någon koll på hur det går)
Bio klarar inte ens av träffarna på 2 timmar utan att stå och skrika åt oss eller prata skit till :angel: .
De hotar oss och snackar mängder av skit.
Har förstått att de även ringer och hittar på saker om oss till soc och soc bryr sig inte ens om att kolla upp det, utan säger till oss. Ni måste sluta kasta skit på varann, man kan inte ha kvar famijehem som inte kan sammarbeta med bios ( vi har alltid varit trevliga även om bios stått o skrikig åt oss om det ena o det andra) Jag fattar ingenting...

Våra andra handläggare vi haft har vi alltid haft det bra med, fått massor av beröm ( pinsamt ibland), de har peppat oss och tyckt att vi är underbara människor som gör detta. ( visst vi har inte fått igenom allt vi bett om, men de har iallafall lyssnat...)
Nu blir vi behandlade som skit.. De förstår inte att vi mår dåligt.( man får vara beredd på sånt här när man är familjehem)( det är inte vårat barn osv osv)
Allt som förra handläggaren bestämde är som bortblåst... Denne krävde att bio måste ha en kommunikation med oss , annars kan inte umgänge fortgå.
bio hälsar inte ens på oss, inte bio morföräldrar heller.Umgängerna har börjat ske på tid o otid.Handläggaren kräver att vi ordnar det. ( vad är jobb för något-ta ledigt typ)

Har även på ryktes väg hört att bio är tillfrågade om julafton... Jag vet inte vart jag ska ta vägen, vi har pga :angel: ( trolig diagnos) tvingats leva fyrkantigt och med massor av regler ( som funkar) nu kommer jul och vi kan äntligen få en dag med massa presenter, god mat och massa trevligheter utan tjat o gnat. det ska de nu ta ifrån oss.

Jag vet att dessa barn bara är lånebarn, Jag vet det, men barnet har bott längre hos oss än hos bio, har ingen anknytning till bio, bio har skadat dessa barn på många olika sett, de har alla men för livet.
Barnet vet att denna har en familj till men vi är mamma o pappa.vi är tryggheten.

Jag är helt säker på att allt kommer att gå åt :evil: om de flyttar hem, men det kommer att ta tid innan någon märker, bio ska lagom flytta ... är extremt manupilativ, och kan vara trevlig när denne vill något..

Nu ska vi leva med denna ovisshet i några månader till, hela familjen är knäckt, jag varken äter eller sover.Soc ger oss inga svar. Julen är totalförstörd..Ska :angel: flytta... gör det nu då. Vi orkar inte mycket mer.. varför blir man familjehem?????????????
 
Oj vilken känsla av maktlöshet jag får av att läsa vad som händer i er familj. Det verkar ju helt uppåt väggarna....
Om jag var er skulle jag ringa upp handläggarens chef och be om hjälp. Så här kan det ju inte få gå till! Ni kan inte få hjälp av den handläggare som slutat så denne kan prata med den nya handläggaren?
 
Jodu... nu har känslan för att slåss dykt upp... nu är det krig :D
Vi har skrivit ner varenda timme föräldrarna haft umgänge och hur dessa funkat, nu blir det chefen vi tar kontakt med och sedan socialstyrelsen.
Hur det än blir så har vi åtminstone gjort vad vi kunnat.
En förälder som knappt träffat sitt barn på flera år kan väll inte få hem den för att denne har skött sig i 3 månader. Hoppas verkligen sverige är bättre än så.
 
Familjekär!...Hejar på er allt vad jag kan!Blir så glad när jag läser att ni ska kämpa och strida för detta.....Det är ju enda chansen att få till en ändring! :bow
Lycka till!!!
 
Nu har vi gett upp, vi kan inget mer göra, än att vänta tills beslut tas...

Vår jul är helt förstörd, har lämnat tillbaka en del dyrare julklappar. ( har ju köpt saker som :angel: skulle haft hos oss, som mindre skulle ärva sedan) Har ingen lust att bistå bios några fina saker.

Om det blir hemflytt...hur gör ni då? jag har ingen lust att skicka med allt jag köpt till :angel: jag har ju tänkt att vår bio ska ärva sedan.
Hur gör ni med foton o så. tror bio kommer att elda upp allt. Tror inte bio vill att :angel: ska bli påmind om oss.Jag får väll lägga allt i en kartong och söka upp :angel: när denne är vuxen.

Vi går mellan hopp och förtvivlan...Men vi har iallafall gett :angel: en bättre chans att klara sig än vad bios hade gjort.Vi får nöja oss med det.
Vill ringa organisationer redan och visa att vi finns, men om :angel: mot förmodan skulle bli kvar så känns det som om vi slösat deras dyrbara tid.
Väntar åtminstone till efter jul så får vi se.

GOD JUL allihop, hoppas ni har det bättre än oss.
 
Tycker att du gör rätt med foton och minnen, spar till x blir stor. Saker ni köpt i julklapp som skulle ärvas, helt rätt att ni förfogar som er familj tycker är rätt. Håller tummarna att det blir bra efter jul. Ni har ju gjort vad ni kan. Tyvärr är inte det någon garanti i denna bransch. Det är inte alltid barnens bästa i fokus.

God Jul
 
Vi sparde allt som vi inte ville att bio skulle ha bort av olika anledningar 8) Dopljus ,Första fotoalbumet ,Saker som "mor-mor" och andra betydelsfulla människor gett vid födelsedagar och jular


Kram från en som vet hur det känns :cry: ( kom vid 7 mån hem vid 3 1/2)
 
Skönt att det inte bara är jag som tänker på minnes sakerna.
Trodde jag att det skulle funka hemma hade jag släppt taget... men vi vet att det aldrig kommer att funka, det handlar bara om hur länge det kommer att funka och kommer någon att reagera när det inte längre fungerar innan något allvarligt händer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp