Hem till mamma

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har karusellen dragit igång på allvar. Vår :angel: ska hem till sin biomamma efter över 4 år hos oss.
Biomamman och hennes mor har satt igång en hård process mot socialen..mamman är inte kapabel att ta hand om ett barn på heltid.
En enkel fråga bara..
Hur lång tid kan det ta innan de kommer för att hämta :angel:
Tar det en månad två eller kanske bortåt ett halvår innan allt är klart.
Tar dom det lugnt med inskolning hos mamman eller flyttar :angel: iväg direkt på heltid?
Tårarna är många tankarna likaså och jag kan inte förstå hur jag ska kunna sluta tänka på hur det ska gå för vår :angel:
 
är det Lvu eller sol placering? Det är så olika hur dem gör. Är det sol kan ju mamman hämta direkt isf. Lvu så styr ju soc lite mer hur inskolning ska ske och då kan det ta en månad eller kanske två beroende på hur relationen mellan barn och bio ser ut. Fyra år är en lång tid, varför har det inte gjorts en vårdnadsflytt?
 
Vi har haft två flyttar.
I ena fallet skolade vi sakta in hemåt under hela vårterminen.
Det var LVU och de hade inte bott hemma på nästa 4 år.

Andra gången var det SOL och de hämtade :angel: inom en vecka..........
 
Men borde det vara skillnad nu när barnet har den nya lagen på sin sida? Vill barnet flytta hem? Om inte så ska man ju lyssna till vad barnet vill och efter 3 år ska frågan om vårdnadsöverflytt ställas.
Det kan inte vara rimligt att barnet ska flytta efter 4 år hos er.
 
Nu verkar det ju redan som beslutet är taget...men jag tänkte samma tanke som Brownie...Varför har inte Vårdnadsöverflytt kommit på tal( det kanske det gjort) / ellervarför har INTE VÖF skett? :?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp