Hembesök

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er!
Funderar lite över detta med hembesök av soc.
Hur grundligt går de igenom hemmet egentligen? Vi har förråd i huset som ser ut som hej kom och hjälp mig... Vi slänger in tomma kartonger och annat "bråte" där. Är det något som kan ligga oss i fatet? Berätta gärna hur ett hembesök går till, och vad vi bör tänka på :)
 
Hej!

När de har gjort hembesök hos oss har de aldrig varit inne i våra förråd.
Jag tror mest att de kommer på hembesök för att de hur man bor, vilka möjligheter finns där för ev :angel: . Finns där trappor, är det lämpligt för småbarn osv. Jag tror också att de vill kunna beskriva för eventuella bioföräldrar hur hemmet ser ut i stora drag. Vi har aldrig känt oss granskade vid ett hembesök, utan det har varit trevligt.

Tre
 
Alla har vi våra "skräprum" haha. Det är ingen fara. Det är säkert olika, men soc har varit här två gånger och de har inte ens öppnat toadörren....

Det är bara att slappna av, det ska ju se ut som att nån bor där också. :)
 
Vi har haft soc och org här otalet ggr och ingen har kollat i vår lådor eller skåp och de, liksom jag förutsätter nog att man har något ställe där man slänger allt man inte använder just nu (eller aldrig :wink: )

De vill bara träffa er på hemmaplan och se att ni inte har något underligt/farligt för er där hemma. De förväntar sig ett vanligt hem med dammråttor, tandkrämsfläckar och klädhögar :angel

LYCKA TILL :rollhappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp