Hemtagning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur stor är chansen att biomamman kan få hem sitt barn utan att ha egen vårdnad. Barnet har bott hos oss i över 3 år och jag vet varken ut eller in just nu om hur det kommer att gå..
Biomamman ska söka om ensam vårdnad och sedan om hemtagning och jag undrar om någon har varit i samma situation..Jag är ganska desperat då jag vet att hon dricker väldigt mycket alkohol och har egentligen ingen aning om hur jobbigt det kan vara att ha barn på heltid.vad händer om hon får hem barnet och det sen inte funkar?
 
lessen Mee... jag är alldeles för ny i detta och har tyvärr inget svar.

Dock kan du göra en orosanmälan om det går så långt att barnet får flytta hem.
Men låter det troligt att mamman ska få enskild vårdnad om barnet? Var finns pappan och vad anser han om saken, är han så olämplig som vh så att en domstol skulle tilldöma mamman vårdnaden...

Fundera på allt runt om kring och tänk kritiskt på hur möjligt det är att hon skulle få vårdnaden.
Vad säger soc?

Lycka till!
 
Hej!
jag vet ju inte hur ert fall ser ut men min första tanke är: var har mamman varit i alla år? om hon inte har haft vårdnaden på över 3 år så skulle inte jag tro att hon är så lämpad heller....jag kan inte det juridiska men jag antar att hon måste kriga mot socialen om vårdnaden, men jag kan ha fel.....för det är ju de som har tillfällig vårdnad om barnet nu, eller vad det heter.....socialen borde ju ha koll på henne sen tidigare och kollat runt i barnets bionätverk innan barnet placerades hos er, så de borde ju då också veta att hon kanske inte är lämplig, vad säger de till er? ....om nu barnet har bott hos er i över 3 år så är socialen skyldig att göra en utredning kring vårdnadsöverflytt.....till ER.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp