Hjälp jag har blivit bestulen!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När jag plockade ihop de sista sakerna efter vår :angel: som just har flyttat hem till bio,
hittade jag en av mina guldringar i byrålådan. Jag blev så snope, arg :x och ledsen :cry: . Gick sen och letade i asken där jag har förvarat dem tillsammans med en finklocka, då fattas det ytterligare två guldringar.
Troligen har :angel: gett bort dem eller bytat bort dem.

Vet nu inte riktigt hur jag ska göra. De kommer ju snart hit och hämtar de sista sakerna, ska jag konfrotera :angel: när bio är med och se om det ger något resultat eller jag ska ta upp det med soc när vi har avslutningssamtal om ett par veckor.
Till saken hör att jag ringde mitt försäkringsbolag och ville anmäla men eftersom jag dumt nog :oops: hade glömt att teckna en allriskförsäkring när mannen slutade sin anställning och startade eget så får jag inte ut ett öre där.
Ringarna i sig betyder ingenting för mig men jag hade velat ge dem till mina barn vid ett lämoligt tillfälle i livet.

Det hade varit skönt att höra era åsikter om det hela

besviken och ledsen Mammamoa
 
Hej.
Samma sak har hänt mig och jag gjorde en polisanmälan som resulterade i att förvaltningen ersatte mig med värdet för ringarna och halsband som det gällde i mitt fall. Ett värde på 3 500:-. Deras försäkringsbolag gick in. Så vänta inte utan ring socialen omg och berätta vad som skett och kontakta polisen för en anmälan därefter. Klart att vi inte skall acceptera stölder i vårt eget hem. Stå på dej.
 
Hej Bortblåst och Honey

Tack för era svar jag ska ringa soc genast imorgon.

ingen som tycker att jag ska luska lite med barnet, det är inte första gången som :angel: har tagit
saker för mig men ingenting så här värdefullt tidigare.
 
mammamoa sa:
Hej Bortblåst och Honey

Tack för era svar jag ska ringa soc genast imorgon.

ingen som tycker att jag ska luska lite med barnet, det är inte första gången som :angel: har tagit
saker för mig men ingenting så här värdefullt tidigare.
Om nu barnet tagit saker tidigare så tycker jag att det är på plats med en anmälan. Sakerna kan ju redan vara bort till en annan ägare... Så även om du pratar med socialen så givetvis kan du ta ett snack med barnet.... Hur gammal är barnet, kan ju vara viktigt för är den yngre så kan barnet blivet påverkad av någon äldre och då är det viktigt att markera för dom båda.... Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp