Hjälp snarast- förhandling imorgon!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förhandling i Förvaltningsrätten imorgon- soc fick besked idag!!! O barnets ombud har inte kontaktat oss som familjehem...soc tyckte inte om det - o inte VI eller!!!!! Vill göra ngt? Kan jag göra ngt? Ta kontakt med ombudet/advokaten? Brukar de vara så att de ej kontaktar eller träffar det barn det gäller innan förhandling? Vi har varit med om detta flera ggr förut- o då har ombudet kommit hit o pratat med oss o pratat med barnet....

Får det gå till så här? Anar att det gör det, men tycker det är fel...
 
Snabba ryck.....
Vi har ju också varit med några turer och barnets ombud har varit hemma och träffat :angel: innan.
Däremot inför sista då hade vi endast telefonkontakt. Dels hade ombudet varit här hemma och sa
att det redan fanns så mycket underlag så att detta inte behövdes.
Samtidigt måste väl det vara deras uppgift att vara uppdaterad om nuläget. Och de som vet är ju ni!!!
Håller mina tummar och tår för ett bra besked.
 
Oerhört oprofessionellt om inte barnets ombud hör av sig innan förhandlingen!
Om så bara på telefon SKA dom stämma av mer er.
Har de alltid gjort med våra :angel: och det gjorde vi ALLTID de åren jag jobbade på advokatfirma!!!
 
Om barnets ombud inte hört av sig innan målet imorgon så skulle jag ringa förvältningsrätten och lämna meddelande till den nämnd som sitter i målet.
 
Har haft ett 2 timmar långt samtal med soc.sekr.....tur att barnfilm finns ibland....brukar ju mest prata sånt här på dagtid då liten är i förskola....

Bra samtal- uppdatering. Känns konstigt om de ej tar kontakt. Tack för support o tips o tankar!!! :bow
 
Så oerhört arrogant att inte ombudet hör av sig till er. Det är ju ni som sitter inne med all information om barnet.

Håller tummarna för er!!!
 
Ombuden har alltid kommit hem till oss innan en förhandling, det borde det finnas en lag på......ibland har det varit snabba ryck så dom har kommit dagen innan men dom har som sagt alltid träffat barnen och oss...........
Lycka till.....
(undra vad socialstyrelsen säger om det :angel )
Vi kanske borde bombardera dom med frågor om ALLT så att dom ser att vi har det behovet..... :smirk:
 
Ja, då har denna dag övergått i kväll o barnets ombud ringde till sist- denne person som jag under några timmar inte trodde brydde sig om barnets framtid hade ett bra engagemang o har under dagen återkopplat till mig vad som sagts under förhandlingarna.

Nu hoppas vi alla här att personerna i Förvaltningsrätten ska vara kloka människor som kan se till ett litet barns trygghet. O i våra ögon är det att barnet får bo kvar här i vår familj. Barnets ombud var försiktigt optiistisk , om vi nu vågar tro på det.... Om några veckor vet vi.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp