Hur blir det med möblerna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er
Är det någon som vet ifall utflyttande tonåringar (till eget boende) får hjälp med inköp av möbler av soc? Jag har en :angel: som fick möbler till rummet vid inflytt och då naturligtvis får ta med dem vid utflytt. Men jag har även en :angel: som flyttade in i ett möblerat rum, då finns det ju inget att ta med. Om de då inte får hjälp med inköp av möbler "förlorar" ju den :angel: en möjlighet till ekonomiskt stöd som den andra fått.

Vad svårt det blev att formulera detta, hoppas ni förstår vad jag menar. :?

/Hettiva
 
Hej

jag förstår vad du menar. Erbjud soc att de får köpa ut era/fosterbarnets möbler av er. Det är säkert en stor trygghet att få med sig de saker som er ungdom vuxit upp med.

lycka till
 
Tack för svaret Trygga Rekan, hade nästan glömt att jag ställt frågan. :D

Nu är det inte aktuellt än på ett tag, tänkte nog mest framåt med nästa placering som är på gång. Tänkte nämligen grundutrusta ett rum redan innan men kom då på att det kanske inte är så smart med tanke på ev diskussioner sedan vid utflyttning. Det jag menar är att soc inte gärna kan låta ungdomen bo omöblerat om inget finns men att de kanske inte är så intresserade att bistå ekonomiskt när de sedan ska flytta till ett eget boende.

Vad småsnålt det låter. :oops: Och det är jag ju inte egentligen, tycker bara att man kan lägga de pengar man får på roligare saker om man har möjlighet till det.

/Hettiva
 
Vår första placering flyttade til släktingar efter ett antal år hos oss.
Bodde där ett år, vidare, utan saker, till en kompis familj 6 månader innan :angel: till slut, efter mycket tjat, fick en egen lägenhet.
I "flyttbidrag" fick :angel: 3 000 kr som skulle räcka till ALLT!!!!! :evil:
Både möbler, husgeråd, mattor, lampor mm mm!!! :bounce:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp