Hur blir det nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla kloka!

Sitter och funderar över vad som ska hända nu. Vi har SoL-placerat barn hos oss och nu har barnets bio beslutat sig för att flytta till en annan stad. Får vi som familjehem då upparbeta en ny kontakt med den blivande kommunen? Suck! Det känns jobbigt att tänka på att vi återigen ska behöva arbeta upp ett samarbete med nya tjänstemän och få de insatta i vår snurriga placering.... :littlesad

Någon som varit med om något liknande som kan berätta?
 
Ska placeringen fortgå? Jag har ingen erfarenhet av sol-plac men vården brukar ligga kvar hos den kommun eller stadsdel som placerade barnet från början är vår erfarenhet vid LVU. det borde inte vara någon skillnad. ring direkt till er handläggare och fråga
 
Ja, placeringen är tänkt att fortsätta. Jag hoppas innerligt att det är så att vi får behålla dem.... Annars blir det nog till att uppfinna hjulet på nytt? Vi har precis landat efter ett halvårs kämpande med kommunen som vi "arbetar" för och de har börjat förstå vårat fosterbarns behov.

Handläggaren är på semester.....
 
Den erfarenheten jag har är att placeringskommunen finns kvar för barnet. Det finns ju dom biosarna som flyttar omkring ganska mycket. Hade en mamma som flyttade tretton gånger på 4 år. Har hört dom som fått bytta kommun då biosarna stannat kvar i den ny inflyttade kommun en längre tid. Så jag skulle tro att det är olika, det bästa är att du fråga den placerade kommunen hur dom jobbar. Lycka till :razz:
 
Tack ska ni ha! Jag lyckades få tag i någon på kommunen som bekräftade det ni berättat, dvs ärendet kommer att ligga kvar :claphappy: . Hoppas ni får en fin sommar!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp