Hur blir med ersättningen för fosterfamiljer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!!
Jag är en blivande fosterfamilj. Jag kommer att ha en uppdrag, gäller 7 årig flicka med viss problematik. Hon kan inte äta något protein produktur, man ska laga mat som passar henne och man ska åka till sjukhus några gånger till en sjukhus i andra stad. Jag vill veta vad vi ska för arvode och omkostnader :roll:
Tack för svar
 
Självklart ska ni ha högsta arvode och omkostnad + att ni ska ha för merkostnader.
Merkostnader är svårt att räkna ut innan men be att få skicka kvitton. t.e.x milpengar, parkeringspengar, mediciner, kanske lönebortfall vid sjukresor o.s.v
 
Tack!!! Jag är ny behöver veta så mycket så möjligt, Imogon ringer sos berättar mer om flickan. Vet inte jag tror att de kan fråga mig om jag kunde vara hemma viss tid. Hur blir det då?

Tack på förhand
 
Rent generellt så tycker jag att det är viktigt att först höra vad ett uppdrag innebär
- när det gäller bl.a. problematik, spec.kost, biologf, umgängesplan, tanken med plac,helst också möta tilltänkt placering, magkänslan är viktig och kemin behöver stämma överens relativt bra - man ska ju leva ihop och den placerade ska få känna sig "hemma" så gott det nu går..
Sedan ta ställning till om det här är ett uppdrag som jag/vi "fixar" - därefter ta upp diskussionen om ersättning och ev. lönebortfall om man tar uppdrag via kommun!
Vi har några år med oss som familjehem nu, världens bästa jobb - MEN tungt också...... Så det här är mina tankar och så som vi gör!
Lycka till!
 
Hej!
Jag håller med Fox. Naturligtvis måste ni ta upp den ekonomiska biten med soc. men om jag vore er så skulle jag avvakta lite med det och läsa in allt annat först och att soc. också får möjlighet att känna av er.
Vi själva gjorde misstaget att ta upp den ekonomiska biten för tidigt när vi fick ett barnerbjudande i höstas och det har legat oss i fatet sen dess.
Det soc. missförstod oss då mycket sorgligt nog för både oss och barnet som så väl behövde få komma ut i familj.
Jag tror att hela, vad ska jag kalla det? Introt från det att man får barnerbjudandet till att barnet är placerat är en rätt så omfattande process.
Det här var bara några av mina egna mycket sorgliga erfarenheter, men kanske möter ni ett soc. som har ett helt annat mottagande. Hoppas på det för er skull!
Lycka till!
 
Tack Fox och Mina Goa Barn. Vi lyssnar på sos och ska överväga ordenligt innan placering. Jag är ny därför vill jag veta så mycket så möjligt av dem som är redan familjehem. Om umgänge har flickan 3 syskon som är placerade hos annan familje.Hon kommer att träffa dem och sina föräldrar.

Tack för svar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp