Hur få soc att lyssna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

sara

Guest
Då vi är många familjehem som har problem med att få soc att lyssna på oss, vi som känner "våra" barn bäst så tänkte jag att det kanske finns några knep eller sätt att vara på som inger en högre ställning och att vi får den respekt och status som vi förtjänar.

Så nu får ni berätta om ni har varit med om att få soc att lyssna och göra som ni föreslagit osv.

Att ni fått erkännande för den kunskap som ni faktiskt besitter vad gäller barnen och allt runtomkring.
 
Ta hjälp!

Hej! Ta hjälp av de sk proffs runt om som kan hjälpa. Jag tänker på Bup, bvc, bvcpsykolog m fl som har "rätt utbildning". I bästa fall så fattar soc då. Vem har ni som handledare? Det är en annan infallsvinkel. Vad har föräldrarna för arbetande kontaktnät runt sig? Någon där som kan stötta er? För det är ju precis som du skriver: din kunskap räknas inte om inget proffs säger samma sak.

Lider med er då jag vet precis vilket helvete ni är i. Banka boken om anknytning i huvudet på soc och gärna boken "barn till utvecklingsstörda föräldrar" där fler handfasta tips står! :evil:

Kram Mama
 
Har precis mejlat till handläggaren för råd. Blir snart knäpp på detta.

Jag känner mig kränkt!

Är det Eva Körner du menar? Har införskaffat boken men inte hunnit att läsa.
Föräldrarna har inget kontaktnät alls.

Får sätta mig att läsa lite ihelgen. Har ju svårt att vara trevlig också, men blir ju s trött på alltihopa så man blir ju otrevlig i stället. Tror jag får bättre svar om jag pratar med väggen :evil:

Tack!!!
 
om inte

...soc lyssnar man tycker att dem handlar fel och inget går framåt så kan man anmäla soc till länsstyrelsen. Tänk på att gärna ha skrivna papper på vad du sagt/skrivit till soc och vad dem sagt till dig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp