Hur går en utredning till?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej, har äntligen fått reda på att en utredning ska göras på vår placering.
Vi misstänker AD-HD bland annat..
Hur går en utredning till? Vi har blivit kallade till ett första möte. den är om några veckor o de lär ju berätta då vad som väntas. men jag är så nyfiken.
Har ni gjort en, hur gick det till.
 
Hej Familjekär

Första gången vi blev kallade till bup så var vår lill :angel: med. och den gången pratade vi bara om varför placeringen var gjord, hur tidigare hemförhållanden sett ur, hur umgängen fungerade mm.
Sedan var jag och min man där ett flertal ggr, typ var tredje gång var :angel: med. då fikade vi först och buppsykologerna delade på sig, en lekte med :angel: och en pratade med oss. Så höll vi på ca 6 månader. Sen gjordes själva utredningen, där liten fick lägga pussel, dom frågade massa frågor som t.o.m jag tyckte var svåra. Dom gångerna var det ingen lek och ingen fika utan bara "jobb" för :angel:

Efter nästan ett år efter första besöket fick vår lill :angel: sin diagnos och då hade vi många gånger även gjort en massa tester på sjukhus för att utesluta andra sjukdomar. Vår lill var 3 1/2 när vi började och fick sin dagnos året efter. Nu har :angel: ätit adhd medicin sen i januari och det funkar jättebra, skönt för oss men framförallt för :angel: som var en riktig :evil: tidigare.

så lycka till med utredningen och hoppas de kommer fram till något så att ni kan få hjälp. :banan:
 
Vi gjorde utredningen i skolan. Det går snabbare, ca 3 månader om jag minns rätt. men då låg jag på och skippade en massa skollkonferenser som jag såg som helt onödiga.men det förutsätter att barnet är i skolåldern.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp