Hur går jag bäst tillväga för att få¨nya familjehemsuppdrag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har varit familjehem i strax över 10 år vår plasering blev bryskt hemtaget för snart ett halv år sedan o nu känner vi att nu är det dax för en ny plasering.
Vi har varit kontakt med ett privat företag men de tycker nog att vi har för små barn för plasering nu för stunden. Men jag är så " sugen" längtan efter en ny plasering är stor :razz: , vår plasering var mycket krävande och det klarade vi galant trots 4 barn till i syskonskaran o de yngsta i förskoleåldern.
HUr går jag tillväga för att få en plasering, vi önskar pojk 7-10 år? Skall ringa en kommun i morgon. Det är svårt att veta vilken kommun man skall välja.
Det är tur att vi " knäppa" människor finns som om o om igen kan tänka oss öppna våra hem för ett eller flera barn/ ungdomar. :rollhappy:
 
Re: Hur går jag bäst tillväga för att få¨nya familjehemsuppd

Skriv in här på familjehemsbanken att ni har en plats ledig. Många kommuner letar efter familjehem och söker där.
 
Re: Hur går jag bäst tillväga för att få¨nya familjehemsuppd

Ring runt och säg att ni finns! Alt skicka mail med ett lagom personligt brev om att ni finns och vad ni kan bidra med (=vad ni önskar) hur ni bor och vilka i tressen ni har och vilken erfarenhet ni har osv

Telefonen brukar då gå varm och kafferepen blir många:))

Lycka till
 
Re: Hur går jag bäst tillväga för att få¨nya familjehemsuppd

Tack för tippsen. Jag skall verkligen ta tag i det denna vecka. Det var ju så längesedan vi var utan plasering. Vad har ni föredragit privat eller att jobba för en kommun ? :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp