hur gör man

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
om barnen går på dagis innan de kommer till oss
hur länge är man hemma innnan de ska börja på de nya dagiset
mvh stormamma :wink:
 
Jag var hemma på heltid i nästan 5 månader och sen skolade vi in vår :angel: på dagis. MEN vår lill* går bara halvtid på dagis, jag har fortfarande LBE på 50% vilket är väldigt bra.
 
Liten var drygt 2 när h*n kom, hade varit i jourhem i över ett år, inte gått på förskola. Men jag var hemma i 5 månader, sedan började Liten förskola för sin egen skull, nu ä det förskola på halvtid, men jag är hemma med lön sen över 3 år, för att orka, för att hinna med alla möten, alla hab.kontakter, alla umgängen.... Tur jag har ett soc som hitills fattat att det behövs... Barnet älskar sin förskola, stortrivs, jag hinner med att prata soc-saker utan små öron som hör i samma hus, jag får återhämtning och allt känns bra... :banan:
 
Kanske får jag lov att vara hemma med lön då liten har fysiska behov, medicinska, men de kunde satt ut mig i jobb på 30-40 %, men än har de inte gjort det, men de nämnde det lite vid höstens start...att det kanske var dags...men jag är tjänstledig iaf till augusti, så det hoppas jag går i lås iaf. Nu kan jag, om barnet behöver en extra dag hemma vara hemma utan att "sabba" situationen på ett jobb...men kanske måste jag börja jobba :? . Isåfall får jag jobba med mig själv att inte ha dåligt samvete för jobbet...

Soc måste ju kunna styrka för pengaansvariga varför jag går hemma...jag hoppas hab plus barnets läkare då kan intyga at barnet behöver ha stor flexibilitet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp