Hur kan det vara så stor skillnad?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej.

Har läst en del om ersättningarna och ser att det är en enorm skillnad på allas arvode och omk-ers.
Har det att göra med om man jobbar åt en kommun eller en privat organisation?
Självklart är det olika beroende på hur krävande uppdraget är.
Men jag skulle aldrig kunna nämna ett arvode över 11.0000 kr.
Då skulle de bara hänvisa till avtalet.
Somliga av er nämner arvode på 17-20.000 kr,är det vanligt?
Undra om det är olika beroende på var man bor?
Men man gör ju ändå samma jobb,från norr till söder.

Sen tycker jag att det är ganska jobbigt när somliga vill ha ensamrätt om familjehem.
Det känns ganska egotrippat från deras sida.
Mvh ( det är jag)
 
Det är jag. sa:
Hej.

Har läst en del om ersättningarna och ser att det är en enorm skillnad på allas arvode och omk-ers.
Har det att göra med om man jobbar åt en kommun eller en privat organisation?
Självklart är det olika beroende på hur krävande uppdraget är.
Men jag skulle aldrig kunna nämna ett arvode över 11.0000 kr.
Då skulle de bara hänvisa till avtalet.
Somliga av er nämner arvode på 17-20.000 kr,är det vanligt?
Undra om det är olika beroende på var man bor?
Men man gör ju ändå samma jobb,från norr till söder.

Sen tycker jag att det är ganska jobbigt när somliga vill ha ensamrätt om familjehem.
Det känns ganska egotrippat från deras sida.
Mvh ( det är jag)

Håller med det verkar inte klokt vi får 6200 st/mån för våra krävande heltidsplaceringar. Dax att börja förhandla :x
 
Oj,då.

Ja det är inte klokt.
Det blir ju inte direkt mindre jobb för att man har 2 st.
Varför ska då socialtjänsten kunna pruta ner vårt jobb, det är ju hel-galet.
Men som sagt, vi måste nog alla bli lite tuffare i förhandlingarna om det ska bli någon effekt.

Synd eftersom jag älskar detta jobb.
 
Om socialtjänsten inte hittar några som jobbar för skitlöner så skulle dom få betala mer.......
SKL ´s rekomendationer tycker jag är ett hån och jag skulle absolut inte jobba för det.
Nu har jag fördelen av att bo i Sthlm där det ofta är brist på hem, men aldrig att jag skulle fråga hur mycket jag får i arvode......... jag säger mitt pris, vill dom inte ha oss så får dom hitta något annat.
För 50 år sen så fick sjuksköterskorna höra att dom var snikna om dom ville ha anständiga löner, men Florence är död, nu får dom lön!
Jag jämför oss familjehem/jourhem på liknande sätt, INGEN kan idag jobba bara ideelt och kunna ge dessa barn en hyfsad standard och en hyfsad bostadsmiljö med en bra och givande fritid.
Nyss var socialsekreterarna ute och demonstrerade för bättre lön och bättre arbetsmiljö.....(med all rätt)
Det borde vi också göra.......... vi gör ett superarbete :banan:
Lär er ställa krav och anständiga löner som man kan leva på.
Barn som placeras idag är svårare och svårare, för dom flesta barn så går inte heltidsjobb och placeringar ihop........ Man måste kunna jobba kanske halvtid eller vara hemma och det ska vara lön därefter :banan:
 
Trixen sa:
Om socialtjänsten inte hittar några som jobbar för skitlöner så skulle dom få betala mer.......
SKL ´s rekomendationer tycker jag är ett hån och jag skulle absolut inte jobba för det.
Nu har jag fördelen av att bo i Sthlm där det ofta är brist på hem, men aldrig att jag skulle fråga hur mycket jag får i arvode......... jag säger mitt pris, vill dom inte ha oss så får dom hitta något annat.
För 50 år sen så fick sjuksköterskorna höra att dom var snikna om dom ville ha anständiga löner, men Florence är död, nu får dom lön!
Jag jämför oss familjehem/jourhem på liknande sätt, INGEN kan idag jobba bara ideelt och kunna ge dessa barn en hyfsad standard och en hyfsad bostadsmiljö med en bra och givande fritid.
Nyss var socialsekreterarna ute och demonstrerade för bättre lön och bättre arbetsmiljö.....(med all rätt)
Det borde vi också göra.......... vi gör ett superarbete :banan:
Lär er ställa krav och anständiga löner som man kan leva på.
Barn som placeras idag är svårare och svårare, för dom flesta barn så går inte heltidsjobb och placeringar ihop........ Man måste kunna jobba kanske halvtid eller vara hemma och det ska vara lön därefter :banan:

För 50 år sen så fick sjuksköterskorna höra att dom var snikna om dom ville ha anständiga löner, men Florence är död, nu får dom lön!

Håller helt med dig!
Det är vi som är arbetarna, vi sätter våra krav och gränser.
Idag finns det inte många "lätta" placeringar, de placerar barnen när det är som mest akut och då har de blivit ordentligt skadade, Det är min erfarenhet.
Sitt inte och vänta på vad de erbjuder. Säg vad ni arbetar för och vad de får för dessa pengar.
Själv har jag inga 18000:-, men jag är inte så långt därifrån.
Jag skulle aldrig jobba för 7000:- i månader, vem skulle göra det när vi jobbar 24 timmar om dygnet.
 
Det är jag. sa:
Hejsan.

Är det någon som vet om det är svårare att
förhandla med en kommun eller mot en
organisation?

Det kan nog var hugget som stucket........ när jag förhandlar med kommuner så brukar jag säga
" -jamen då får ni ta det genom en organisation då" För då vet både kommunen o jag att dom kommer få betala det tredubbla mot vad jag kräver :angel:
Organisationer betalar ju oftast lite mer redan från början, men visar det sig att fallet är supersvårt så är det ju deras sak att förhandla upp priset gentemot kommunerna.....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp