Hur kan skillnaderna vara så olika?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Blir lite fundersam kring skillnaderna i ersättningen?
Jag har inte kollat upp detta så mycket gör inte uppdraget pga ersättningen. Men så blev det fel i ersättningen av min förlorade arbetsinkomst och jag började bena ut vad summan är fördelad på. Har sedan kollat upp SKK s rekomendationer samt Konsumentverket sida vad det kostar att ha barn.

Hur kan det dels skilja så olika mellan olika kommuner? Hör är summorna inte det enda som skiljer, vissa kommuner har betydligt mer stöd insatser, utbildningar och vägledningar än andra .
När jag sedan kollar ersättningen från samma kommun så är det skillnader på vad olika handledare har gett oss för samma uppdrag?

Nu har jag vett om en förklaring. Det är väldigt svårt att se vad summorna avser som vi får utbetalt då de kommer i klumpsumma.

Tex har vi fått omkostnadsersättning på 127kr av en och 290kr av en annan - samma kommun och samma uppdrag.

Även arvodet skiljer sig från 177kr till 192kr

Väldigt förvirrande?????????
Har ni liknande erfarenheter?
 
Blev lite otydlig i mitt skrivande.

Vi har är kontaktfamilj och får arvode per dygn enligt vårt avtal.
Elligt kontrakt med vår kommun
Arvode 177Kr/dygn
Omkostnader 128 kr /dygn

Sedan bytte vi handläggare som gjorde en ny utbetlaning för samma uppdrag då står det
Arvode 192kr/dygn
Omkostnader 290kr/dygn

Nu är soc sekreterare nr 1 tillbaka och åter är det
Arvode 177Kr/dygn
Omkostnader 128 kr /dygn

För samma uppdrag och samma barn i samma kommun????? :?

Sedan får vi en annan förfrågan från an annan kommun (närliggande) där siffrorna är högre i både arvode och omkostnader med ett nåpgot likande uppdrag i ålder och bakgrund. Även handledning och stöd samt mer resurser erbjuds från denna kommun.

Känns tråkigt att behöva prata pengar men det känns väldigt konstigt med så stora skillnader.
 
Jag tycker absolut du ska båga prata pengar, du utför ett otroligt värdefullt uppdrag.
Prata med dem att du inte går med på en sänkning och säg att du får högre från annan kommun:)
Lycka till!
 
Om ersättningen är rimlig eller inte kan jag inte bedöma (ny) men jag skulke definitivt begärt en ordentlig motivering / förklaring hur de kan sänka ersättningen. Det borde inte gå tycker jag... lycka till!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp