Hur länge ska man orka?

Har varit medlem här sedan 2012, få vi började fundera i tankarna på att bli familjehem. Sagt o gjort , vi blev godkända o fick vår placering 1 månad senare.
En jättefin :angel: som är lätt att tycka om, men det har tagit tid för mig att ta till mig hem, jämfört med min man...

Vi hartvå biobarn ochså varav den ena är ett åratal äldre en placeringen och, och facit i hand är det lite för nära i ålder. Det märks mer nu och speciellt vårt biobarn märks det på då hen bråkar mkt. Med placeringen, säger elaka saker etc, ofta när jag frågar varför hen gör så svarar hen att vi tycker mkt mer om placeringen än hen,och att hen vill ha tebax sitt gamla rum, placeringen fick det eftersom det ligger vägg i vägg med vårt.
Folk i omgivningen samt min man tror det är "vanligt" syskongnabb, kan det vara så?

Jag börjar få massa förbjudna o hemska tankar att sägaupp placeringen, då biobarnet visar agg mot denne, men det känns spm ett misslyckande, att man inte fixar ens det, är man helt inkompetent då?
Känns som ett stort nederlag om vi säger upp nu, vart ska placeringen annars bo?
Snälla, jsg behöver allt stöttning o hjälp jag kan få:cry:
 
Er bio behöver kanske lite mer egentid om placeringen är krävande?
Svårt att ge råd då barn har olika behov i olika åldrar.......
 
j det är nog det jag råder också att ge egen tid till bio. När vår minsta som är den som lyckats få jämnåriga var 12 var det första gången då räckte det med lite extra egen tid vad hon inte fatta var att om hon o jag tex var iväg o gjorde något fick ju plac egentid med pappa. Nu när hon nästan är myndig är det inte lika illa men nu tex när vi valt att ta emot extremt många plac och det lätt blir ganska rörigt då vi haft sväng dörrar ett tag så tar hon och jag en resa snart dock tar vi med oss plac som varit längst hos oss o är nära i ålder för jag anser att båda behöver få lite cred för att dom ställer upp och hjälper till och välkomnar och hjälper till att få alla som kommer att komma till rätta.
 
Hur skulle du gjort om det var dina egna biologiska som bråkade, inte särskilt ovanligt att barn gör det i perioder, när mina egna var små och råkade i luven på varandra eller om någon var dum mot den andra så ryade jag i ordentligt och tvingade dom be om ursäkt...så ja försök hantera det som en syskonkonflikt ;)
 
Tillbaka
Topp