Hur länge ska man vänta?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har blivit utredda och godkända som famhem utav en organisation. Det är ungefär 6 månader sen.
Jag tycker jätte bra om org och vill gärna sammarbeta med dom.
Men det verkar som dom får dåligt med förfrågningar.
Jag har fått några förfrågningar men dom har runnit ut i sanden.
Och jag vill ju gärna ha en placering och slippa vänta.
Hur länge skulle ni vänta innan ni vänder er till en ny org eller olika kommuner?
 
Leta vidare du lite först till kvarn brukar sätta fart på dom om du nu valt o jobba för org får ju du inte någon inkomst av att sitta o vänta på dom
 
Det är snart 1 år sedan vi blev utredda och godkända. Har fått en förfrågan med det var på stutsen och då var vi bortresta. Jag har ringt och påtalat att vi fortfarande är lediga. Men nu har jag även kontaktar andra kommuner. I morgon har vi besök från en kommun som finns 5-6 mil från oss. Och jag säger också som hoppsa "först till kvarn "
Så sök du vidare.
Lycka till
 
Jah tycker också det verkar som om organisationerna har dåligt med placeringar. Vi har kontaktat 3 olika organisationer och det är 1 1/2 år sedan vi hörde ifrån någon av dem. Vi väntar fortfarande :?
 
Tack för svar. Man får höra ofta att det är så ont om famhem
Ändå så är vi flera här som är utredda och godkända som står tomma.
Den ekvationen får inte jag riktigt i hop.
Men ni har nog rätt, dags att ringa runt till många så kanske någon nappar.
Men nu när det börjar bli sommar och semester kan jag tänka att det är underbemanning
På soc kontoren.

Håller tummarna för er andra dom står tomma att det dyker upp någon placering snart. :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp