Hur länge??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Känner mig lite frustrerad och vill höra vad ni tänker.
Vår lill kom till oss som liten bebis är nu fyra år. Har hela tiden varit klart för alla inblandade att lill ska stanna hos oss. Umgängena fungerar bra både med bio och det familjehem där halvsyskon finns. När lill varit hos oss i två år sa vi till soc att vi vill genomföra en vårdnadsöverflytt. Känns viktigt för att lill ska ha sin tillhörighet hos oss på ett tryggt sätt. Lill är en lika självklar del av vår familj som oss andra och det känns självklar med samma efternamn och att det är vi som är vårdnadshavare. Bio är också positiv till vårdnadsöverflytt.
Nu till saken. Allt drar ut så evinnerligt på tiden!! När det gått tre år började vi titta på tider för ett möte. Det skedde några månader senare och vi undertecknade papper på att vi vill bli särskilt förordnade vårdnadshavare och sedan blev det samtal med bio och sedan ingenting. De lovade vara klara senast i somras då det gått tre månader, men hörde sedan av sig och sa det var sjukdom bland personalen och mkt akut att göra. Nu fick vi beskedet att deras målsättning är att bli klara innan årsskiftet men de kan inte lova ngt. Sen är det ju väntan både på nämnden och tingsrätt och detta kan ju också bli långdraget. Får det gå till så här??
 
När våra killa hade bott hos oss i 3 år så påbörjades en utredning ang vöf. Och jag lovar att det tog tid, efter nästan exakt 2 år så var allt klart och tingsrätten hade fattat beslut att det blev en vöf. Detta var vår andra omgång med vöf och den som blev gjord för 5 år sedan tog också drygt 2 år. Så min erfarenhet är att det tar tid.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp