Hur lång tid...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...har era utredningar tagit? Från det att de gjort första intervjun tills ni visste att ni var godkända? :razz: Jag är otålig :bounce: ...jag vill tidsskutta en månad framåt eller så. Skulle visserligen missa en del av sommaren då men det gör inget om jag bara slipper getingarna!! :wink:
 
från första träff till godkänd utredning tog det för oss ca 6 månader, vi blev utredda utan att kommunen hade någon särskild placering i åtanke. I det fall de har en tilltänkt placering går det troligen fortare
 
Första utredningen tog från juni till aug.

Andra tog knappt 2v. Hade jag inte blivit sjuk, hade det gått ännu fortare.
 
Oj vad olika! Hmm org vi har börjat med här är av den snabbare sorten annars kommer jag ju plåga er med tokfrågor lääänge! :D
 
Utredningen började slutet på september, klar mitten på november och barnet kom på Juldagen:)
 
Oj såg just att mitt förra inlägg blev lite konstigt. Jag menade att jag HOPPAS att org vi börjat med är av den snabbare sorten. =)
 
15 jan träffade vi kommunen första gången sen hände inte mycket innan vihördes av igen och bokade en tid för en intervju. Den ägde rum den 2 juni och den 24 juni kom Liten till oss.

Så vid behov kan det gå fort...
 
1) För vår del blev vi tillfrågade (av förälder och diakon, eftersom kommunen inte insett brådskan -cancer...) och sen gick det snabbt (för oss vill säga). Hade inte haft tanken själv innan detta. Vi tog hand om barnen gratis ett par månader. Sen slog vi knytnäven i bordet 8) ....

2) Nästa gång frågade kommunen oss (fast bio hade kontaktat oss innan så vi visste situationen... ;) ) och blev jätteförvånade när vi redan hade bakgrundsfakta. Inte heller då hade vi tänkt oss att vara familjehem. Barnen placerades hos oss samma vecka. :smirk:

Båda placeringarna kom att vara en längre tid och vi lärde oss minsann en massa! :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp