Hur långt måste det gå??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Är familjehem till en tonåring med svår problematik, där även droger finns med i bilden. Jag undrar hur långt det ska hinna gå innan soc. ingriper på allvar och gör något?/ :?
 
Jag menar hur långt ner i "träsket" måste ungdomar vara innan det blir LVU???......Vi får inte mycket hjälp, dialogen finns i princip inte. Vi funderar på att börja privat istället, eftersom det inte fungerar./ :littlesad
 
Ge er socialsekreterare/Chefen ett konkret förslag.

Säg - Om vi ska fortsätta denna placering så behöver vi MYCKET STÖD kring X. Vi vill att placeringen sker via organisation NÅJDEN.

Då får ni ett helt nätverk kringEr och den placerade, samt en ersättning för det ENORMA arbete att förmå en ungdom att sluta med droger

Sol eller LVU har ingen betydelse. RING NU till soc.
 
Tack så jättemycket för tipset. Vi behöver verkligen råd, eftersom vi är nya till på köpet! Vi fick inte den bakgrundsfakta som vi behövde, då vi antog placeringen och därför blev vi i princip överkörda!/G
 
jag tror inte ens att socialtjänsten får familjhems placera ungdommar med drogproblem. Det är inte tillräcklig insats.Så då kan de just utelämna den detaljen fult och fel tycker jag. Men via en org som Nåjden så klarar man det.

Lycka till
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp