Hur många arbetar utanfär hemmet OCH hemma?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är jag dum som känner mig dålig som inte arbetar utanför hemmet samtidigt som vi har 3 placeringar?
Vet inte varför men ibland känns det så...det är ju jobb med våra små änglar också som inte hinns med till fullo om jag ska arbeta heltid samtigt och det känns heller inte ok.
Skriver av mig några tankar bara...
 
Fia - tycker jag absolut inte att du ska behöva känna så. 3 plac som var och en har sin ryggsäck och som kräver sin tid.

Jag har varit hemma på heltid sen mitten av sept med 1 :angel: - chefen börjar knorra och vill att jag ska tillbaka på heltid så att det var precis som innan. Soc har sagt att vi kan ställa i kö till dagis men bara på max 25/v.
Jag hade gärna gått hemma men :angel: behöver kompisar och social stimulans. Öppnis kommer man inte långt med när det bara är småttingar där - vår :angel: är 4. Hade vi haft fler plac så hade jag nog inte velat jobba heller, barn tar tid.

Så känn dig inte dålig på något sätt - du jobbar ju hemma :razz:
 
Hej!! Vi blev familjehem -95 till en kille på 3,skulle vara hemma i 3mån var tänkt.Efter några mån kom nästa placering som hade ett handikapp(han var vi tvungna att vara hemma med)Sen dess har det rullat på ,idag har vi 7 placeringar o jag har gått hemma med dom hela tiden.Det är massor med jobb(3 är 18)med barn,möte,föräldra kontakt mm.Stå på dig,du gör ett toppen jobb med dina änglar.Känner att jag aldrig hade hunnit med dom som jag gör idag om jag jobbat utanför hemmet. :banan:
 
Inte ska du ha dåligt samvete inte!!!
Önskar ibland att jag också skulle "våga" men då krävs det mer än en placering, vilket du/ni ju har.
Det som håller mig tillbaka är det här med kommande pension och dylikt.........
Är en "trygghetsråtta" :oops: :smirk:
Och i nuläget är det inte aktuellt med mer än en för oss......

Maken jobbar heltid med oregelbundna tider och jag halvtid mer ordning och reda :wink:
Det gör att vi har en hel del tid vi två, när barnen är i skolan.
Utan DEN tiden skulle inte VI orka!
 
Hejsan!
Jag var hemma med en av våra :angel eftersom :angel: var nyfödd. Jag fick vara hemma i 16 månader och jag skulle ha fortsatt om det hade gått ekonomiskt. Jga jobbar iof hemma som dbv men det är ju inte samma sak som att inte jobba. Fick jag erbjudande att vara hemma på heltid så skulle jag tacka och ta emot....för det är som ni andra säger, barnen har olika stora ryggsäckar och soc, umgängen, läkarbesök allt tar tid....
Njut av att vara hemma....
Kram Fia
 
Jag har jobbat fram till nu men har nu valt att gå hem på heltid. Har tre placerade och sen helgbarn som kommer varannan helg. Kroppen orkar inte i längden att hinna med både och. Det är ju det här jag/vi trivs med och eftersom behovet bara blir större och större så känns det helt rätt. inget att ha dåligt samvete över, tvärtom stolt att göra en god insats. :banan:
 
För oss hade det inte fungerat alls om jag och min man arbetat heltid båda två. I 2 år var jag hemma på heltid och sedan 6 månader har jag arbetat 25 %, men senast idag, efter samtal med soc ska jag vara hemma på heltid åter. Dels pga att Liten ska börja på bup dels har barngruppen i förskolan fler yngre barn nuförtiden och våLiten är med förkyld och blir mer trött av all stimulans ( därför ska Liten kunna vara hemma alla de dagar Liten behöver, och att jag inte ska behöva känna jobbansvar utanför hemmet).

Tänkte på det Adal skrev- vår liten och jag var på Öppna förskolan den första tiden för att Liten behövde barnkontakt, men efter 7 månader startade vår Liten på förskolan (en superbra sådan med kanonpersonal!!!!!! :banan: ) efter kontakt med kommunens barnteam och Liten fick plats trots att jag var hemma. Liten bedömdes- och är- ett barn i behov av särskilt stör enbart pga att det är familjehemsplacerat, ansåg de, och de såg också vårt behov av andningspaus och tid för möten, kontakter med diverse.... Vi fick 15 avgiftsfria timmar i veckan. Helt kanon!!! :claphappy:.

Sedan är det ju så att alla barn över 3 år numera har rätt till avgiftsfri förskola 15 timmar i veckan, oavsett behov. Sedan är det ju så att jag ju fick lön från placerande kommun och då ansåg de också att jag jobbade.... :bow . När det gäller detta är jag helnöjd med soc, barnomsorg och rubb och stubb :wink:
 
Tycker att ni som väljer att vara hemma gör mer än rätt, själv jobbar jag hemma som dbv ( kul att det finns fler ,fia ). Detta fungerar bra för det mesta , vårt barn går i skolan men har inget fritids utan kan i lugn och ro komma hem och slappa en stund för att sen gå ut och leka
Fortsätt vara hemma utan att skämmas , har för mig att i Norge klassar man familjehem som jobb och har en rejäl månads lön ( rätta mej om jag har fel )
Trevlig helg
 
Tack goa ni för alla svar, de värmer!
Vår minsta har dagis 26 timmar i veckan trots att jag är hemma, ny regel tydligen i alla fall i vår kommun så det är kanon. Ni har nog rätt, det är en massa jobb med alla kontakter som BUP, Bio, Soc, Läkare och skola mm så jag ska lugna ner mig och försöka känna mig som en bra människa ändå :claphappy:

Blev nyfiken på vad dbv är?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp