hur många barn per familj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hur nånga placerade barn + hemmagjorda får plats i en familj
både praktiskt o känslomässigt
Ibland hör man om familjer med tex 14 biologiska barn

men vad är vanligt o hur mycket orkar en familj med ?

Finns det begränsningar från soc?
visst kärleken växer ju bara ju fler man har att älska
det blir ju inte så att 2 barn delar på de vuxnas kärlek ..... jag tycker kärleken bara blir större o större
Har själv flera hemmagjorda barn o för tillfället 1 lånat känner att vi gärna skulle ha fler
 
Jag kan tycka att det beror på hur mycket man jobbar , om man jobbar utanför hemmet eller hemmajobb. För vår del har vi mycket tid tillsammans, lite dagis , vilket jag kan tycka är viktigt för de flesta av dessa barn , inget barn bör växa upp på dagis det är en allt vanligare syn idag tycker jag
Man bör även ha en diskussion med sina biobarn om de är lite större om ännu en placering
Sen är det väl beroende på vad barnen har för intressen att man kan uppfylla dem speciellt om man som vi bor en bit från tätorten det blir en hel del bilåka till olika träningar och aktiviteter och att vi som föräldrar har tid för varandra och inte glider ifrån varandra Vilket vore en katastrof för alla inblandade
Men orkar ni och vill så är trycket på familjehem stort vad jag kan förstå
Lycka till i vårsolen
 
Vi har fyra biologiska barn , varav två av de äldsta har flyttat ut. Som mest hade vi 6 totalt, men nu är vi nere på 3. Väntar på fler placeringar, jag känner att jag/vi som familj lätt räcker till för många barn. Bara alla har eget rum och man hinner se varje barn och tillföra dem det de saknar, samt obegränsat med kärlek och kramar./mvh sara
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp