Hur mkt. ätande ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Corrina sa:
Jag vet är det är jobbigt. Fär mig även mer, då jag är överviktig själv, men fortfaranda har problem att säga nej till mig själv. Hur kan man säga nej till egna barn om de vill ha, godis, glass eller läsk? Jag vet är vi har råd och att det finns att köpa (jag kommer från ett land där man under min bardom kunde inte bara gå till äffaren och köpa godis... de fanns inte). Man vill ge dem allt och göra de glada, så det är svårt att säga nej.

Det är jobbigt och kommer alltid bli, men man ska försöka göra sitt bästa och hoppas att det räcker.

jag hoppas att du fick bra svar och motivation. Lycka till.
Corri

Du läste nog inte mitt svar ordentligt.... Jag skrev att vi INTE tyckte att det var jobbigt ! Jag ville bara veta hur mkt andra barn i samma ålder rimligtvis kan äta utan att man sätter stopp. Du missuppfattade nog hela min fråga, den handlade absolut inte om godis,läsk eller glass. Jag skriver om MATfrosseri....
Jag tror iallafall att jag har fått andra svar som har hjälpt mig , men tack ändå för ditt svar .
 
Jag menade att ja tycker att det är jobbigt, därör att det är det för mig, inte för dig. När jag läser vad jag skrev då ser jag nu att man kan missförstå det, då skrev jag inte så tydligt vad jag menade. Och det är för mig som det är svårast med säga nej till barnen när de frågar om sötsaker (och jag vet att det var inte exakt vad du har frågat om).

Och det sista jag skrev lite förklaring, att kanske mina svar mer inte precis hjälpsama och du fick mycket bättre svar på din fråga från andra. Jag skrev faktist mer för att dela med att det jobbigt för mig och kanske det finns andra som har samma problem, även om du är stark och klarar det bättre att säga nej och stop. Det skulle hjälpa mig att kunna göra det också, men alla kan inte vara bra på allt.

Jag hoppas att nu är det lite enklare att förstå (och som du kanske markteÖ jag är inte svensk, men började läsa svenska för typ 5 är sedan... och lär mig mer varje dag).
// Corri
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp