Hur mycket umgänge?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Undrar hur umgänget ser ut hos er och vad som är vanligt?
Vi tycker att det är svårt att kunna leva vanligt familjeliv med så här mycket umgänge.
Vi har ena veckan två tillfällen, ett på sex timmar, ett på tre timmar. Andra veckan tre tillfällen tre timmar per gång.
Så här mycket har det ungefär varit sen liten kom för drygt ett år sedan.
Förstår att det blir mer eftersom föräldrarna är åtskilda men det känns ganska jobbigt måste jag säga. Vi får välja bort så mycket annat som att träffa vänner och annan släkt.
 
Tillkommer restid eller är ni i er hemstad?
Hemma hos er eller hämtar/lämnar bio?

Låter väldigt uppbundet i mina ögon/öron...................
Förstår att det känns jobbigt och går ut över resten av tillvaron.
 
Hej!

Ja, det verkar mkt...minst sagt. (o jag undrar hur barnen orkar med det...? Kanske funkar det bra....)

Vår Liten träffar sina föräldrar varannan vecka 2 timmar varje gång. ( sen ringer de o pratar med oss vuxna 2-3 ggr i veckan efter överrenskommelse- men då vill inte barnet prata med biologiska föräldrar. )

Ev är det aktuellt att dela upp föräldrarna under umgängena då de inte kommer överrens o just nu har en pågående konflikt. Men om det sker så kommer de få 1 gåång / veckan var. Det ska alltså inte bli FLER tillfällen för barnet. Vårt umgänge är reglerat genom rättsliga beslut o bio överklagar det ofta- än så länge utan prositivt resultat för dem.

Ni får ju ingen lugn o ro o mkt av er egen familjetid måste ju bli lidande.

Hur gamla är barnen?
 
JAG skrev :
FEL!! FEL !!! FEL!!!
:roll: :roll: :roll:
OM De delar upp umgängena blir det så att de får 1 tillfälle PER MÅNAD !!!!!! INTE PER VECKA!!!!!! Skrev fel i mitt inlägg!!!!!!!

Det blir alltså inte fler tillfällen för barnet!!!!!
 
Vår :angel: som är Lvu har övervakat umgänge med mamman 2 timmar/månad på neutral plats och 1,5 timme/månad med pappan hemma hos oss. Sen ringer vi till mamman 1/veckan.
Vår :angel: som är Sol och tonåring träffar sina föräldrar flera gånger/vecka men tar sig dit och hem själv så det påverkar inte så jättemycket (även om det ibland skulle vara skönt att veta vilka dagar och tider som de ska träffas så att man kan planera lite).
Vilken ålder är din och är det Lvu eller Sol? Måste ni vara med eller kan ni lämna hemma hos bio?
 
Bio hämtar och lämnar när det är sextimmars. I övrigt så är umgängena här hemma, vissa med kontaktperson med. Barnet är i dagisåldern och Lvu. Förstår att det ska vara oftare när det är en sån liten men så här ofta gör bara att h*n blir förvirrad och stressad. Vår :angel: har också extra behov av att ha det lugnt omkring sig med tanke på vad h*n varit med om.
Det hör till saken att bios överklagar och processar allt hela tiden och soc vacklar, orkar nog inte stå emot.
Jag har sagt till soc att jag tycker det är alldeles för mycket umgänge men de verkar inte lyssna. Men i morgon ska jag ringa upp igen. De borde väl i alla fall tänka i första hand på barnets mående :?
 
har jag förstått rätt, 9h per vecka umgänge för ett litet barn? VEM gynnar det? Det gynnar enligt mig inte barnet. Blir ju bara massa slitningar. Och hur i hela fridens namn hinner ni med det vardagliga när det är umgänge både två och tre ggr per vecka? Vi har en gång per månad 1,5h.

Våra är oxå små, pytte pytte och större pytte!!! Soc anser att det inte gynnar barnen att träffa bio mer. Iof så är dem rätt säkra på att detta blir en låååååång placering. Umgängena kommer att drygas ut till ca 4ggr/år. Soc anser att det sliter mer på barnen att ha täta besök när det är så pass solklart att barnen kommer att vara kvar här.

Nä för guds skull gå inte med på detta, skulle ni gå ner till en gång per vecka så är det ju en stor skillnad. Men vore jag du så skulle jag föreslå en gång varannan vecka.
 
9 h/vecka och olika längder på umgänget???
Det blir ju ingen kontinuitet alls och ger ingen förutsägbarhet heller.
Varannan vecka, en fm eller em, om umgänget är med bägge bio samtidigt MAX.
Barnen orkar inte tillgodogöra sig mer (dom var väl små?)

Mer än en dag varannan vecka ska ni inte behöva "boka upp" för umgängen om det inte är under en hemskolningsfas.
Ni måste ha rätt att vara en vanlig familj också!
 
Ibland undrar man hur mycket barnen ska behöva ta egentligen! Vår har umgänge 1/mån blir bångstyrig och mammig/pappig sover sämre äter sämre osv ett par dagar/1vecka efter
Sen ringer de och då börjar det skruvas upp igen sen har vi riktigt 2 fina veckor innan vi har umhänge igen och då börjar det om!
Tänk om de utökar, då blir jag ett vrak sv energibrist:)) och barnet , stackars liten!

Hur länge får de hålla på så?
 
Läste en bra artikel av Pipping om barns umgänge där hon ifrågasatte för vem skull är umgänget .För ibland undrar man det verkar som om det fortfarande är föräldrarnas behov som styr och inte barnets .Jag lider verkligen med er alla och era små som tvingas utstå detta .
 
Hej igen!
Ja som tur är så har umgängena nu ändrats från att i somras först utökats ännu mer. Nu har :angel: umgänge åtta timmar var fjortonde dag med ena föräldern, med andra ett dygn varannan helg här hemma hos oss. Jag tror att det fortfarande är lite väl mycket för liten men det känns ändå betydligt lugnare än det var tidigare :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp