Vi har haft äran att ta hand om en nyfödd under 4 månader. Tanken när vi tackade ja till uppdraget va att hen kanske skulle bli kvar hos oss som uppväxtplacering. Men innan jul fick vi besked om att lillen skulle adopteras bort till en ny familj som bor långt bort. Vi fick också veta att vi inte fick adoptera då vi bor för nära. Beslutet va redan taget och den nya familjen vald.
Jag vet att man ger sig in i detta med de förutsättningarna och att barn i många fall ska jobbas hem.
Men detta har varit jobbigt och känner mig tveksam till att våga mig på detta igen. Liten flyttade för ett tag sedan och känner att jag svek denna lilla människa som jag burit i famnen, tröstat, matat och givit all kärlek till. Sen försvinner vi bara.
Är det alltid lika tungt när de små flyttar??
Jag vet att man ger sig in i detta med de förutsättningarna och att barn i många fall ska jobbas hem.
Men detta har varit jobbigt och känner mig tveksam till att våga mig på detta igen. Liten flyttade för ett tag sedan och känner att jag svek denna lilla människa som jag burit i famnen, tröstat, matat och givit all kärlek till. Sen försvinner vi bara.
Är det alltid lika tungt när de små flyttar??
Senast ändrad: