Hur ska vi göra nu??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
God eftermiddag!!
Vi har ansökt om att bli kontaktfamilj och har träffat familjehemssekreteraren och allt är klart. Nu ringde hon om en liten :angel: som skulle passa bra i våran familj. Känns lite konstigt bara då vi bor i samma lilla samhälle.. Dock visste inte familjen i fråga vilka vi är och vice versa. När jag pratade med våran tonåring här hemma om att det fanns ett "uppdrag till oss" frågade h*n om jag visste namnet på :angel: . Jag berättade vad h*n heter (inte att vi bor i samma by) och min tonåring säger: Om det är samma .... som jag tänker på kommer det kännas jättekonstigt för mej. Tydligen umgås våran tonåring med en nära släkting till denna lillplutt. Och vårat andra barn leker också mkt med nära släkting till lillplutt! Så nu vet jag inte alls hur vi ska göra. Kan man tacka nej på grund av detta, eller verkar det långsökt?? Jag måste ju respektera hur våra barn känner. Kramar Josse
 
Vi har alltid satt våra biobarn och de barn som redan bor hos oss främst. Om er ungdom känner så starkt att det inte skulle kännas okej så skulle jag ha avstått.

Lycka till!
Sara
 
det där är enbart du och din familj som kan bestämma...!
Jag var/är i samma situation och fick ta samma beslut som du och din familj måste göra.
För mig har det funkat bara finfint men visst :angel: föräldrar och jag har en del gemensamma kompisar som dom även har även om jag inte visste vem :angel: föräldrar var...Men det har funkat bara fint...Men visst jag hade långa samtal med föräldrarna och så vidare men sen var det som inget snack om saken när vi hade snackats vid vilket var skönt för både föräldrar och även för mig.!
Lycka till iallafall hur ni än bestämmer.
MVH Melle7
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp