Hur tänker jag?

Hej!
Jag har inte varit familjehem tidigare, men har nyligen gjort min utredning. I samtal med utredarna beskrev jag att jag som ensamstående med två (vuxna 23 år) hemmavarande barn önskade ett barn som inte var äldre än 10år. Jag tycker att det passar i vår familj. Utredarna vill att jag tar emot en äldre individ, baserat på att jag snart är 50år. Eftersom jag är ensamstående ifrågasatte de hur jag ska få saker att fungera när jag arbetar 100% inom vården med varierade tider. Jag har kollat så att jag eventuellt kan slippa arbeta de obekväma tiderna som helg och kväll vilket inte var nåt problem för min arbetsgivare. Problemet är, kan jag kräva mer ersättning arvode , när jag förlorar timmar och ob-ersättning? De har sagt att arvodet är 16000 kr/mån. Jag kommer hamna på en 65% tjänstgöringsgrad vilket är ett stort inkomstbortfall av min redan ganska låga lön ca 22500kr /mån. Hur ska jag tänka här någon med råd?
 
Hej

En tänkbar ide som jag fick.
1. Ta tjänstledigt
2. Ta arvodet på 16"
3. Ställ dig till förfogande inom vården för vakanser, enstaka dagar å pass, vart efter det passar med placeringen och fyll upp din inkomst den vägen.
4. Du vet nog bäst själv var och när det passar bäst å jobba samt vilka pass som är bra betalda.
5. Förklara för soc att du blir mer tillgänglig och kan styra ditt arbetsliv bättre för placeringen.

Då det alltid är personalbrist i vården skulle jag plocka russin ur kakan så att säga.
Detta sett med mina ögon.

Iof är placeringen krävande begär lönebortfall plus arvode.

Jag jourar nu med två syskon och är tjänstledig fram till april.
Jobbar extra 2-3 pass i månaden när det passar mig och min sambo kan vara hemma med barnen.
Detta extra jobb har jag haft sedan 2005.
Både soc och organisation vet det och har aldrig i fråga satt det heller.
 
Tack, för ditt svar. Känns som att det är nåt sånt jag behöver göra.
Jag berättade att jag kan ta hjälp av min mor om jag behövde jobba ex kväll eller helg, dessutom har jag ju två 23-åringar hemma som kan hjälpa till. Jag får hoppas att det ordnar sig, för ålder spelar stor roll för mig/oss.
 
Tillbaka
Topp