Hur tänker soc?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick nyligen ett samtal från en soc.skr i en kommun som vi tidigare inte varit i kontakt med. De ville träffa oss och hon ville boka in en tid.
Hon sa att jag kunde komma med förslag på tid på den specifika datumet och jag sa att vi är hemma vid halv 5.
Jo men vi slutar jobba kl 17 så vi vill träffa er tidigare, helst kl 15.

Då tänker jag....
Men då har vi inte slutat jobba och hunnit hem. Varför ska vi ta ledigt från våra jobb för att träffa dom? Är det inte dom som behöver oss... (nya familjer) De vill inte jobba över men begär att familjen ska ta ledigt från jobbet - obetalt för att träffa dom.

Undrar hur dom ställer sig till en timrapport inlämnad som kompensation för förlorad lön :angel

kram Adal *som funderar på hur dom eg funkar*
 
Jo, ibland undrar man vad dom tänker med.........
VArför skulle DERAS tid vara dybarare än "vår"?
Dessutom har inte alla ett jobb som dom KAN gå hem från när som heslt.

Börjar dom att nalla på tiden utan motprestation så är ju frågan vad som kommer härnäst?
För att träffa en sådan kommun hade jag krävt lönekompensation oavsett utfallet av besöket.
 
Fräckt var ordet, bekanta till oss var hemma säkert 10 dagar under en termin, (dom tog av sina semesterdagar) för att träffa soss från olika kommuner och göra massa intervjuer, alla kommunerna ville ha sina egna utredningar. Och alla ville komma klockan 11 .....
Nä skulle vara tveksam till att ställa upp på det mer än 1 gång.
 
hehe... ja dom är bra fräcka.
Kommer att meddela dom att vår tid är väldigt dyrbar om de förväntar sig att vi ska ta ledigt från jobbet för att de ska slippa övertid.

Alltså... vem är det vi gör detta för... ja absolut inte för deras skull. Dom ska ju vara glada för att vanligt folk vill hjälpa ungarna som behöver det, då ska soc banne mig vara lite med ödmjuka och rädda om oss.
 
Hej Alla

Vi har också haft massor med soc besök. Men är väldigt tydliga med att vi är sällsynta och attraktiva som familjehem. Vi har gett konkreta tider som soc har varit välkommen att komma. Det har aldrig varit några problem. Förutom en gång kom en familjehemskonsulent som var kraftigt allergisk. (vi har hund,katt,fåglar och kanin) att vi är en djur ägande familj står i varenda dokument om oss.Då kunde jag och min man inte annat än skratta åt dem.......hur tänkte Ni nu då frågade vi. Den kommunen dissade vi totalt.

Sen har det varit en hel del konstiga personer på besök.....som vi aldrig skulle kunna samarbeta med.

Stå på Er.
 
Man får "pussa"många grodor innan man träffar på en prins......vad bra att detta forum finns så vi kan hjälpa varandra tex med referenser på kommuner.(Även om mycket förstås är personkemi oxå)Men det finns ju varnande exempel och kan man hindra ngn från den bistra erfarenheten så är väl det bra!!Vi har aldrig behövt ta ledigt eftersom vi jobbar oregelbundet o har kunnat passa in ledig dag.Men det är heller ingen som erbjudet lönekomp när vi har trixat o pusslat.........Vi hade preliminärbokat idag med nytt soc,men ingen har hört av sig denna vecka......Verkar inte så intresserade av rekrytera nya fam.hem!
 
lånebarn sa:
Man får "pussa"många grodor innan man träffar på en prins......vad bra att detta forum finns så vi kan hjälpa varandra tex med referenser på kommuner.(Även om mycket förstås är personkemi oxå)Men det finns ju varnande exempel och kan man hindra ngn från den bistra erfarenheten så är väl det bra!!Vi har aldrig behövt ta ledigt eftersom vi jobbar oregelbundet o har kunnat passa in ledig dag.Men det är heller ingen som erbjudet lönekomp när vi har trixat o pusslat.........Vi hade preliminärbokat idag med nytt soc,men ingen har hört av sig denna vecka......Verkar inte så intresserade av rekrytera nya fam.hem!

ja men visst är det konstig att man betyder så lite.
Håller med om att det är många grodor innan prinsen dyker upp. har hållt på i 2 år här nu och det verkar som om ingen vill ha oss.... Vi sitter ju på väntelista hos iaf 3 kommuner men eftersom vi vill vända oss mot 0-3 år så verkar det ganska kört.
Men även om man inte har bråttom så känns det ibland ganska tröstlöst då vi bor bra, har gott om plats och en stabil familj men 2 urgoa söner som gärna "vill ha" ett småsyskon.

Det finns ju små barn, vi bor väl tyvärr i fel kommun..... 8)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp