Hur vanligt att dom säger nej???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej har varit lite off ett tag nu. Men nu idag fick vi en förfrågan från vår org om en liten 5 mån som uppväxtplacering. Så nu kommer den placerande kommunen på besök tillsammans med org om en vecka. Sen avgör dom om dom vill ha oss eller inte. Gud vad jag är nervös. Vi är färdig utredda den här gången så det slipper vi i allafall. Men känner att efter några förfrågningar som gick i stöpet av olika anledningar i sista minuten så har jag börjat misströsta. Nu har vi aldrig varit i just den här situationen förut, kommunen har fått vår utredning och är intresserade. Nu undrar jag om någon vet vad som kan gå fel när dom väl kommer. Alltså anledningar till att dom nekar? Vill sååå gärna, detta är ett dröm uppdrag och helt klart lite för bra för att vara sant. Lite feedback på alla plan emottages tacksamt.
 
Ofta när soss ska göra en placering så väljer soss ut kanske 5 familjer som dom tror skulle kunna passa, när dom sen varit hos alla så ska dom försöka matcha den familj dom tror passar bäst för just det barnet...... dom flesta gör så när dom har flera "lämpliga" familjer som anmäler sitt intresse.
Behöver inte alls vara att ni inte går igenom "nålsögat" utan dom ska ju försöka passa ihop rätt barn med rätt familj, kan vara så mycket som spelar in, ålder på biobarn, åldrar på andra placeringar, hur långt det är till släkt och ev bioföräldrar o.s.v

Önskar er lycka till nu :P
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp