I morgon säger vi upp..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...så hjälp mig lite på traven, är ni snälla!

Jag måste skriva i ordning en uppsägning, och lämna över imorgon då soc kommer hit. Hur skriver ni era? Är det som när man säger upp sig från ett vanligt jobb? Vad ska man ha med?

Känner mig befriad.., men ändå helt slut, i kropp och själ, nu efter vi tog beslutet..

:roll:
 
Vi har inte sagt upp någon placering men däremot tackat nej till fortsättning. Vi hörde ingen formellt krav att det skulle vara skriftligt men jag gjorde det ändå och skrev då ner orsakerna till vårt beslut på ett så konkret sätt som möjligt utan att på något sätt vara negativ till personen.

Sakliga argument (ur vår synvinkel) till varför det inte skulle fungera i vår familj helt enkelt med rubriker för varje område och våra argument under varje punkt.

Svårt att skriva mer ingående här men om man tänker att ungdomen ska hamna rätt på ev nytt ställe så kändes det viktigt att skriva med rubriker på de områden där vi kände att vi inte skulle räcka till och även förslag på vad ungdomen skulle behöva för stöd för att det ska kunna fungera i framtiden. Det finns säkert saker som ni tagit upp i kontakterna med soc-ta med dom nu igen fast i skriftlig form exv.

Lycka till i allt det tråkiga!
 
Men vad du är snäll som svarade så snabbt!
Jag ska försöka få till något i den stilen.. Och som du skriver, så vill man ju att nästa familjehem ska gå bättre! H*n mår ju inte heller bra av att bo med oss.., precis som hela vår familj mår dåligt av placeringen.. Vårdtyngden blev större, mycket större än vad som var sagt från början..och vi klarar inte psykoser just nu med våran familjesituation (liten bebis).


I slutänden blir det bäst så här för alla....även om man just nu bara känner sig helt tom...

Åter igen, stort tack för dina tips!
 
Har inte varit i den sitsen....

.....men jag skulle nog bara skriva typ.....:

Hemma 080819

Uppsägning av uppdrag.

På grund av ....... ORSAK.....tex att vi anser att uppdraget är för svårt......att vi inte anser att vi fått det stöd vi behöver varken ekonomiskt eller via handledning.........att uppdraget försvårats/utvecklats åt det håll så att vi inte längre känner att vi har den kompetens som behövs.......att vår familjesituation förändrats så att vi inte längre kan åta oss den här sortens uppdrag.....att sjukdom i familjen gjort uppdraget svårt att slutföra ...osv....osv...osv känner vi att vi måste säga upp vårt nuvarande uppdrag som familjehem/kontaktfamilj/kontaktperson åt Kalle Svensson 951332-9999.....
Anna Persson
Sven Persson

Hoppas att nåt sånt här låter "rimligt"....Lycka till!!!! :smirk:
 
Tar tacksamt emot alla tips! Ju mer jag kan få inspiration till, desto bättre!
De kommer kring 11 imorgon, så jag ska knåpa ihop något innan dess. Kikar in här på fm o kollar om någon fler tipsar mig!

Tack tack!!
 
Hur har det gått????

Såg ju anledningen i ditt senare inlägg.....Hoppas verkligen ni alla kommer ur det här utan men.....och att soc tar sitt ansvar och stöttar er på rätt sätt!
 
Det gick himla bra, att säga upp placeringen. Soc var mycket tillmötesgående, och var positiva till anledningen till att vi valde som vi gjorde.. H*n behöver så mycket mer än vad vi kan ge..och det är ju faktiskt den största anledningen till att vi inte kan fortsätta.

Tack till er alla som stöttat mig/oss, både nu och i tidigare inlägg!

Kram från Jajja
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp