ID-kort & bankkort

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur lyckas man ordna id-kort samt bankkort till en tonåring UTAN biosarnas hjälp ??
KAN man ens göra det som familjehemsförälder ??
Försökte till att börja med beställa personbevis , men det hamnar ju hos biosarna, *suck*
...där lär det ju bli kvar med deras engagemang.... :roll:
 
kan ni inte gå in på skattemyndigheten då eller ringa dom så att de skickar till er adress där er :angel: bor??

Om man ringer så kan man ju förklara situationen, det går ju inte vid "nätbeställning"
 
Spara pengar gör jag på ett konto i mitt namn+att H-n har minutenkort i mitt namn.Kan bara ta ut på automater ej handla i affär.Har gjort det men dom bad om legg,sedan gick det inte mer.
 
Hej!

Vill du ha i barnets namn vid SoL placering finns det tyvärr inget annat sätt än att få biosarnas underskrift... iaf när det gäller bankkort... vi gjorde så att jag har konto som jag "äger", men kortet (frikort med Mastercard, utan kredit) är utfärdat i barnens namn, dvs de kan både handla och ta ut på det. Enkelt för mig att föra över pengar och att hålla lite koll...
När det gällde ID-kort gick det bra att jag skrev under...
 
Föräldrarna måste skriva på om barnet ska ha i sitt namn.

Har precis ordnat konto till min 17åring, där både jag och hennes pappa fått skriva på. Jag har tjatat på banken länge, men nej, det finns inget sätt att komma undan att pappan skulle skriva på.
 
Ett annat sätt är om man anser att bio inte ser till barnens bästa vad gäller ekonomin m.m. är att begära att de får en god man som tar över ansvaret för tex pengarna. Då blir det istället den Gode mannen som ansöker om bankkort och konton och ser till att pengarna på dessa inte hamnar i "orätta" händer.
Men man måste förstås gå genom soc.
 
Det ser mörkt ut alltså , om man vill att killen ska ha ett alldeles eget konto, i sitt namn.. :roll:
Problemet här är tyvärr totalt oengagerade föräldrar..... Dom LOVAR och jodå, dom ska "bara"... Sen händer noll och ingenting..... :bounce:
Tack snälla alla ni för tips och goda råd iallafall :bow
 
Vi har fått ett samtycke från barnets föräldrar där vi kan öppna spärrat konto. Fast då är det ju låst till barnet är 18.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp