Idag kommer sekreteraren på besök nr. 2. Har lite frågor :-)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag kommer sekreteraren igen :) Känns lite pirrigt. Men ändå lite oroligt. Efter första besöket ville han ha en referens, vilket han fick. Sen ringde han och ville boka in ett möte till och denna gång skulle en kollega följa med... Tycker det är jättebra att dom kollar noga så att man uppfyller alla krav, men vi vill ju endast vara avlastningsfamilj, som är 1 helg/månad. Där vill vi börja, för att veta lite vad man ger sig in på utan att ta i för mycket, och sen märka att det inte funkar.


Är detta ett normalt förfarande, att det skall vara så många besök?
Vad skall vi tänka på, så dom inte styr och ställer?
Är det mycket strul med Bio föräldrar om man är familjehem?
Är det alltid barn med problem på någotsätt som blir placerade? (dum fråga) :angel

Tacksam för alla svar
 
Vi har haft upp till tre träffar, blandat hembesök och besök på soc, så du behöver inte vara orolig.
Kan vara så att ni får bemöta er referents utlåtande.
Var hos soc förra veckan och då fick vi göra det.
Och vårt soc är ALLTID två............
 
Härligt att det gick bra.

Vi har nyligen gjort vår Kälvesten och blev godkända. Precis som många andra så hade vi föreställningar om hur otrevligt det skulle bli att sitta där i ånga timmar och bli grillade 8)

Det var inte alls farligt, kändes helt ok och till mannen hade den handläggaren sagt att "det känns som om jag sitter och pratar med min kollega X" hmm undrar om min man eg skulle jobba som socialsekreterare tro? :wink:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp