Inför hembesök

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nästa vecka kommer en kommun på hembesök inför en eventuell placering, nu har jag lite funderingar om det är någon som har lite tips och råd att ge??? något man kan tänka på eller nåt man absolut inte ska säga eller göra...

Är det så att det alltid kommer 2 socialsekreterare på första hembesöket och sen kommer handläggarna?

Eller kan det se olika ut beroende på kommun? min erfarenhet från förra mötet va att dom gjorde så.
Rent effektivt tar ju det så otroligt mycket längre tid, eller är det så att handläggarna är mer upptagna och vill inte slösa sin tid på familjehem som kanske inte är intressanta? utan det är det som socialsekreteraren gör ??

Tacksam för svar....
 
I den kommun vi jobbat för innan är det handläggarna som känner familjehemmen och socialsekreterarna som är ombud för barnet.
Handläggarna "samlar ihop tillgängliga familjehem" och vid mötena berättar socialsekr vilka ärenden som är på G och handläggarna föreslår lämpliga familjer.
Först därefter "möts man"...........
Förstår du hur jag menar?
 
Tack för ditt svar...hos oss va socialsekreteraren på hembesök först och sen va handläggaren som hade mer information och träffat barnet hos oss....för i det första besöket så visste inte dom riktigt allt som vi hade frågor om, utan det fick vi ta med handläggaren,
Så det va det jag funderade lite över om det ser ut så????
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp