Ingen dans på rosor.......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har vi avslutat uppdraget som vik jourhem under en månad för denna gången.
Och nog har vi fått jobba!!!
Vi har jourat innan men aldig "behövts".
Denna gången har vi haft 5 olika uppdrag, allt från en natt till 3,5 vecka!

Jag måste uttrycka min beundran för er som har det "så här" jämt!!!
Det är jätteintressant och spännande men samtidigt oerhört påfrestande att inte "veta vad man har eller får".
Vikariera går bra men vår familj skulle det inte passa att leva som jour på heltid.

Alla ni jourisar där ute, min :banan: :rollhappy: :bow
 
Kul att du fått prova på :claphappy:
Vi är jourhem men inte kontrakterade utan löshästar, det gör ju att vi kan tacka nej om det låter för hiskligt..... Sällan vi säger nej men det händer......
Men visst kan man få jobba nåt gruvligt...puh, nu under sommaren så har vi haft 7 stycken, så för första gången på 4 år så är vi nu "tomma" (nåja nästan, vi har en fast placering) och har semester :banan:
Får se hur längd det varar, den här veckan kommer "mina" sosstanter tbx efter semestern :angel

Men jag förstår verkligen att jobbet inte passar alla, någon matchning med övriga familjen är det ju inte tal om, utan det är bara att anpassa sig och göra det bästa utav situationen.
:banan:
 
Jo, det är ju det vi fått motivera bio med, det är bara till XXXX, inte för evigt..........
Är främst äldste bio som haft det jobbigt.
Minnen från förra placeringen kom tillbaka och spökade lite :cry:
Båda bio hade svårt att se en av :angel: som var utagerande och gick till fysisk attack på oss vuxna.
Som tur var var den bara tre dagar, sedan stack (rymde) :angel: och kom inte tillbaka.................
Missförstå mig rätt, skönt att uppdraget inte var mer än 3 dagar men inte kul med den sortens "avslut" :?

Möjligen skulle vi kunna tänka oss "löshästeri" men tror vi bor "fel" för det, inte tillräckligt stort behov här.
Dock är det ju alltid fritt att fråga, det har vi sagt till våra tanter. :angel
 
Bra gjort! :claphappy:
Vad spännande att fått prova, då vet du ju!
Jag tror inte heller att det skulle passa vår familj på heltid men som sagt lite löshäst vid passande behov skulle nog gå...

Ha det så bra!
C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp